Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 hei jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort å tenkte på GTx 780! Men jeg har en intel pentium g3258 å 550w CM G550M. Er dette for dårlig? burde jeg oppgradere PSU? Jeg skal i senere tid kjøåe i5 4790k å nytt hovedkort, men blir det veldig mye flaskehals med den cpun jeg har nå? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Selv en i3-4370 blir i minste laget, vil si strømforsyningen er i miste laget også siden 750 watt er anbefalt. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Spørs hvordan spill det går mest på. Max strømforbruk på en GTX 780 er vel 250W så det kan bli et problem for deg. Jeg er usikker på hvor mye systemet ditt krever per i dag men jeg ser at det kan bli problemer om PSUen går på max belasting hele tiden. Selvfølgelig vil nok CPUen kunne bli en flaskehals i mange spill. i følge denne testen vil en 4790K brikke yte 25% bedre i spill. Og tro meg, det er en forskjell som du vil merke. Jeg ville nok brukt penger på en skikkelig PSU først og så tatt det andre etterpå. En PSU kan du bruke i mange år om du kjøper kvalitet. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Selv eni3-4370 blir i minste laget, vil si strømforsyningen er i miste laget også siden 750 watt er anbefalt. http://www.tomshardware.com/reviews/pentium-g3258-b81-cheap-overclocking,3888-3.html syntes da i3 kan legge seg jeg å det var minimalt forskjell fra denne å i5 egentlig på spilling.. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Spørs hvordan spill det går mest på. Max strømforbruk på en GTX 780 er vel 250W så det kan bli et problem for deg. Jeg er usikker på hvor mye systemet ditt krever per i dag men jeg ser at det kan bli problemer om PSUen går på max belasting hele tiden. Selvfølgelig vil nok CPUen kunne bli en flaskehals i mange spill. i følge denne testen vil en 4790K brikke yte 25% bedre i spill. Og tro meg, det er en forskjell som du vil merke. Jeg ville nok brukt penger på en skikkelig PSU først og så tatt det andre etterpå. En PSU kan du bruke i mange år om du kjøper kvalitet. Så da ordner jeg meg gtx780 å 650w psu ca da? http://oi58.tinypic.com/20ux4s5.jpg går i 2 spill akkurat nå! Wow å D3 Endret 17. september 2014 av Mikkis2k Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 I følge Sveibuen er det to forskjellige du kan velge om når du er på budsjett: denne og denne. Begge er fornuftige valg som vil gi deg ytelse over lang tid. Men hvorfor en GTX 780 nå? det er jo ventet nye kort i løpet av kort tid. og hvorfor ikke et r9 290 kort som er billigere og som yter bedre i følge denne testen. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Problemet er at i3 prosessorene er dual core. Mens alle i5/i7 er quad core. Så ville kjøpt i5 uansett. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 I følge Sveibuen er det to forskjellige du kan velge om når du er på budsjett: denne og denne. Begge er fornuftige valg som vil gi deg ytelse over lang tid. Men hvorfor en GTX 780 nå? det er jo ventet nye kort i løpet av kort tid. og hvorfor ikke et r9 290 kort som er billigere og som yter bedre i følge denne testen. Jeg skal ikke ha AMD dritet igjenn, hadde et HD6950 med feil pga dårlige drivere med at de viste grønn/gul pikslerering på visse farger/bilder i photoshop/spill. Har samme problemet med det 270X jeg har i pcn nå å da har toget gått for AMD her altså. Uhm GtX780 fordi det er det som er tilgjengelig? med mindre du har en nøyaktig dato for 980 å at prisen ligger på noe av det samme? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Problemet er at i3 prosessorene er dual core. Mens alle i5/i7 er quad core. Så ville kjøpt i5 uansett. som jeg skrev.. skal oppgradere det senere:) Å når e ser testen på OC g3258 ser jeg at den klarer jobben mer enn bra nokk te jeg får ordnet meg CPU/HK Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Men uansett så ville eg ventet med å kjøpe grafikkort akkurat nå. På grunn av ny lansering fra nvidia nå snart. Så vil prisene dette ned relativt mye. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Men uansett så ville eg ventet med å kjøpe grafikkort akkurat nå. På grunn av ny lansering fra nvidia nå snart. Så vil prisene dette ned relativt mye. sant jeg har helt fram te 25.sept uansett så er det ikke kommet noe 980 da så blir det 780. 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Som Netrum skriver, prisene vil falle en del på 780 kortet når de nye blir lansert. Det ser uansett ut til at de nye kortene vil bli lansert ila. kort tid. 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 Som Netrum skriver, prisene vil falle en del på 780 kortet når de nye blir lansert. Det ser uansett ut til at de nye kortene vil bli lansert ila. kort tid. så dette, å at gtx960 kom senere i oktober. Da har e stor tru på at de kommer før e skal handle. takk for hjelp Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. september 2014 Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 I følge Sveibuen er det to forskjellige du kan velge om når du er på budsjett: denne og denne. Begge er fornuftige valg som vil gi deg ytelse over lang tid. Men hvorfor en GTX 780 nå? det er jo ventet nye kort i løpet av kort tid. og hvorfor ikke et r9 290 kort som er billigere og som yter bedre i følge denne testen. Jeg skal ikke ha AMD dritet igjenn, hadde et HD6950 med feil pga dårlige drivere med at de viste grønn/gul pikslerering på visse farger/bilder i photoshop/spill. Har samme problemet med det 270X jeg har i pcn nå å da har toget gått for AMD her altså. Uhm GtX780 fordi det er det som er tilgjengelig? med mindre du har en nøyaktig dato for 980 å at prisen ligger på noe av det samme? Blir papir lansert i morgen eller fredag. Tror det er litt raskere en 780 og litt svakere en 780Ti. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2014 I følge Sveibuen er det to forskjellige du kan velge om når du er på budsjett: denne og denne. Begge er fornuftige valg som vil gi deg ytelse over lang tid. Men hvorfor en GTX 780 nå? det er jo ventet nye kort i løpet av kort tid. og hvorfor ikke et r9 290 kort som er billigere og som yter bedre i følge denne testen. Jeg skal ikke ha AMD dritet igjenn, hadde et HD6950 med feil pga dårlige drivere med at de viste grønn/gul pikslerering på visse farger/bilder i photoshop/spill. Har samme problemet med det 270X jeg har i pcn nå å da har toget gått for AMD her altså. Uhm GtX780 fordi det er det som er tilgjengelig? med mindre du har en nøyaktig dato for 980 å at prisen ligger på noe av det samme? Blir papir lansert i morgen eller fredag. Tror det er litt raskere en 780 og litt svakere en 780Ti. "Blir papir lansert i morgen eller fredag." huh :/? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå