CreatureCanis Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Noen som vet om en god tutorial på php include? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er ikke store tutorialen som trenges for å få til include tror jeg, men du kan se på denne php.net hvis du har en php fil med noen funksjoner du vil bruke på alle sidene dine, så setter du bare include "funksjoner.php"; ved toppen av dokumentet ditt. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 i enkelte tilfeller kan det også være lurt å bruke require fremfor include. dette er i situasjoner hvor fila MÅ inkluderes. den brukes akkurat som include bare at man skriver require istedenfor. require "config.php"; Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Her har du det jeg bruker: <?php if(IsSet($_GET['section']) && file_exists($_GET['section']."_include.php")) { include($_GET['section']."_include.php"); } else { include("main_include.php"); } ?> Dette blir legger du i index.php hvor du vil at filene skal åpnes. Du må også ha en main_include.php, som er den filen som åpnes når noen går inn på siden. Da kaller du alle de andre filene dine for "dinfil_include.php". Så linker du til dem ved å ha en link som f.eks: <a href="index.php?section=dinfil"> LinkNavn </a> Håper dette hjalp. Og hvis det var noe du lurte på så er det bare til å spørre. DanielP Endret 27. oktober 2003 av DanielP Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Wey, takker for all hjelp her.. Jeg er igang med include! Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 <?php $filer = array("hovedside", "bilder", "download", "epost"); if(isset($_GET["id"]) && in_array($_GET["id"], $filer)) { include($_GET["id"].".php"); }else{ include("hovedside.php"); } ?> <a href="?id=hovedside">Til forsiden</a><br> <a href="?id=bilder">Mine bilder</a><br> <a href="?id=download">Download</a><br> <a href="?id=epost">Send en e-post til meg</a><br> Samme link på bilder og, da bruker du bare <body> teksten på innholdet og laster alt inn til index.php , templating stil. Men det er jo ikke noe poeng uten database Dog kan du bruke fwrite og lagre innhold på denne måten som en "juksedatabase" for et svært så mini CMS system. Med ulike CSS kan brukeren velge hvilket template han vil se på. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Ja jeg ser ikke bort i fra at det blir jobbing med databaser og etterhvert... Vist servernen jeg bruker har støtte for det da? Det tror jeg nemmlig ikke... Har http://home.no.net domene... Lenke til kommentar
phanti Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 start.no har nok ikke støtte for database som mysql eller lignende nei. Vet ikke om noen som har gratis database noe sted. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 prøv Her de har gratis ordning for SQL. Men du kan ikke kjøre forum mot deres databaser. DanielP Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Får vel kansje prøve og begynne og teste med det lokalt tenker jeg... Vil uannsett bli littegranne mer stø på php før jeg prøver meg på noen nye prosjekter akuratt nå... blir lissom så mye på en gang... Takker for all hjelp og forslag... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 DanielP: takker for en grei oppskrift på include, har lest litt rundt om kring, men ikke fått det til før nå. kan endelig rydde opp mye på serveren av "støtte-filer" Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 prøv Her de har gratis ordning for SQL. Men du kan ikke kjøre forum mot deres databaser. DanielP Hva skal jeg oppgi som host? www.freesql.com? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 (endret) nei, www.freesql.org Edit: eller freesql.org Edit#2: http://www.freesql.org/connection.html der har du hvordan koble seg opp Endret 3. november 2003 av ernie85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå