AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hei hei. Overskrifta sier vel det meste Jeg går da på minipiller, aka Cerazette. Ifølge legen sa hun at jeg vil ha lite blødninger eller ingenting. Men jeg har da opplevd i de siste 3 månedene, at mensen har kommet opptill flere ganger i denne perioden, ofte i store mengder også. (Da vil jeg si kanskje rundt 4-7 ganger ekstra enn vanlig) Er det normalt å ha blødninger på denne måten? Varer ofte rundt 4-7 dager. Jeg gikk før på p-piller (siden jeg var 15, da jeg hadde kraftige menssmerter). Nå er jeg 19 år, stresser en del med trening (mesterskap) og skole. Noen her på forumet som har råd eller hjelp? Jeg skal også spørre på bla. klara klok, men hadde vært fint med andre råd og kanskje erfaringer. Mvh fortvilt jente Anonymous poster hash: dba7b...144 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Det er ikke uvanlig med mellomblødninger når du går på Cerazette. Det er bare å se på pakningsvedlegget. Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 OT: Hvordan fiksa du p-piller som 15-åring btw? hadde vært nyttig å vite.. -mann, 57 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 OT: Hvordan fiksa du p-piller som 15-åring btw? hadde vært nyttig å vite.. -mann, 57 Jeg startet på p-piller som 15åring helt uten mine foreldres samtykke. De fleste leger på klinikker for ungdom (som også er gratis!) ser større fordel i å gi prevansjon til ungdom som ønsker å være ansvarlige, enn det ''negative'' med at foreldrene ikke har stålkontroll på alt ungdommen gjør. Til TS: Ja, dette er veldig vanlig. Bruker du minipillen fordi du ikke er i stand til å bruke vanlig p-pille? Hvis du ønsker å prøve annen prevansjon kan jeg anbefale nuvaringen (p-ring), den er helt fantastisk. Lenke til kommentar
TVDlover Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 OT: Hvordan fiksa du p-piller som 15-åring btw? hadde vært nyttig å vite.. -mann, 57 Jeg og mamma gikk til legen ilag, da jeg var veldig plaget med menssmerter, anbefalte legen å prøve p-piller. Altså, ikke som prevensjon Lenke til kommentar
TVDlover Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 OT: Hvordan fiksa du p-piller som 15-åring btw? hadde vært nyttig å vite.. -mann, 57 Jeg startet på p-piller som 15åring helt uten mine foreldres samtykke. De fleste leger på klinikker for ungdom (som også er gratis!) ser større fordel i å gi prevansjon til ungdom som ønsker å være ansvarlige, enn det ''negative'' med at foreldrene ikke har stålkontroll på alt ungdommen gjør. Til TS: Ja, dette er veldig vanlig. Bruker du minipillen fordi du ikke er i stand til å bruke vanlig p-pille? Hvis du ønsker å prøve annen prevansjon kan jeg anbefale nuvaringen (p-ring), den er helt fantastisk. Jeg begynte på minipiller fordi jeg ønsket å redusere mengde mensen, evt som legen sa, bli nesten kvitt det. Men... Slik gikk det altså ikke, tydelighvis. Jeg kan ha blinxet med tiden mellom hver pille med 1-3 timer, om det har noe å si Lenke til kommentar
TVDlover Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Det er ikke uvanlig med mellomblødninger når du går på Cerazette. Det er bare å se på pakningsvedlegget. jeg skjønner jo at det skal komme mellomblødninger, men da burde det jo vært mellomblødninger og ikke være vanlig (mye) mensmengde oftere enn normalt? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 OT: Hvordan fiksa du p-piller som 15-åring btw? hadde vært nyttig å vite.. -mann, 57 Jeg startet på p-piller som 15åring helt uten mine foreldres samtykke. De fleste leger på klinikker for ungdom (som også er gratis!) ser større fordel i å gi prevansjon til ungdom som ønsker å være ansvarlige, enn det ''negative'' med at foreldrene ikke har stålkontroll på alt ungdommen gjør. Til TS: Ja, dette er veldig vanlig. Bruker du minipillen fordi du ikke er i stand til å bruke vanlig p-pille? Hvis du ønsker å prøve annen prevansjon kan jeg anbefale nuvaringen (p-ring), den er helt fantastisk. Jeg begynte på minipiller fordi jeg ønsket å redusere mengde mensen, evt som legen sa, bli nesten kvitt det. Men... Slik gikk det altså ikke, tydelighvis. Jeg kan ha blinxet med tiden mellom hver pille med 1-3 timer, om det har noe å si Hvis jeg husker rett så må du ta minipillen VELDIG nøyaktig, altså samme tid omtrent hver eneste dag, så kan hende at det bare er det som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg