Fredrik_M Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hei. Jeg har en stasjonær med en Jensen Wifi dongle som i utgangspunktet fungerer helt optimalt. Jeg får gode hastigheter (makser min 150/150 mbit), og alt er egentlig helt tipp topp. Bortsett fra når jeg av forskjellige grunner må bytte nettverk. Da "låser" alt som har med Wifi seg, og det skjer rett og slett ingenting. Når jeg starter PC`en på nytt kobler den derimot opp sånn som den skal, alt ettersom hvilke preferanser jeg har satt. Eksempel: Jeg har nettverk A som er et ac nettverk på router A, og nettverk B som er bg på router B. Som standard kobler pc`en opp mot router B, og for å kunne koble meg opp mot nettverk A (uten at pc`en henger som beskrevet tidligere) må jeg tvinge nettverkskortet til kun å bruke ac-modus, restarte pc`en så den kobler seg automatisk opp mot nettverk A. For å gå tilbake til det andre nettverket, B, må jeg da tvinge kortet til kun å bruke bg, og starte maskinen på nytt. Nå er det jo sånn at jeg stort sett bruker nettverk A hele tiden, men det er forbanna irriterende å måtte starte pc`en på nytt for hver gang. Jeg har prøvd alt av drivere, og finner rett og slett ikke ut av problemet. Det kan naturligvis være at dongelen er defekt, men tenkte jeg skulle prøve lykken her før jeg byttet den ut med en ny. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Få deg et annet WiFi kort som IKKE er Jensen! 1 Lenke til kommentar
Fredrik_M Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Du mener det er utelukkende det som er problemet? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 99,9%! Jensen er søppel! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Jensens usb-adaptere er gjerne basert på de samme brikkesettene som man finner i en drøss andre produkter. Bruker du for denne adapteren noe programvare i tillegg til driveren? Anbefaler å bruke bare en ren driver og videre Windows egen tilkoblingsfunksjonalitet. Finner du ut hvilket brikkesett det er i usb-dingsen kan du kanskje finne nyere drivere enn det Jensen selv har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå