Gå til innhold

Bruke stasjonær via laptop

jegersuper

Anbefalte innlegg

Hei, nå som den nye utgivelsespakken til world of warcraft nærmer seg og kommer med ny grafikk så kjenner jeg det kribler i fingrene igjen. Vil gjerne prøve å spille det på ultra i grafikk såklart men har ikke plass til min stasjonære pc hvor jeg bor nå, har kun laptopen som drar wow best på low..

Lurte derfor på om det går Ann å koble den stasjonære pc'n til laptopen slik at jeg kun bruker skjerm og tastatur på laptop. Vet jeg kan bruke laptopen som ekstern skjerm, men skulle gjerne brukt taststaturet på laptopen også. Noen som vet om dette går ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam In-Home Streaming homestream vil ettehvert komme, men ikke regn med det går rask, problemet er selv med 1 gigablit ethernet, vil det ikke kunne erstatte ytelsen til en laptop, siden det vil brense ned farten med en slik løsning. Samt at drivere til skjermkort og programvaren er vel neppe optimalisert for dette.

Men selv syns jeg gaming via PC er langt bedre en laptop, bedre tastatur og større skjerm.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg forstår problemet ditt.

-Du har en stasjonær pc, men ikke noe sted å sitte ved den?

-Du vil gjerne trekke en kabel til laptop for å bruke tastatur og skjerm på den?

Hadde det ikke vært enklere å sette skjermen hvor du har laptopen (eller er problemet at den ligger på fanget?), og bruke trådløs mus/tastatur?

Lenke til kommentar

Kjøp deg en hdmi til ethernet kobling, sett så skjermen på stua, koble til bluetooth tastatur og mus for lengre og bedre signal. Ingen fantastisk løsning, men det burde fungere.

Legg så laptopen til sides.

Eller en kjempedyr trådløs KVM switch

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

^blir vel nesten lettere veldig fort å kjøpe en lengre hdmi-kabel og flytte monitoren? Blir i hvert fall bedre bilde og mindre lagg da... :p

Men det går an å sette opp en "remote desktop" av noe slag, og så streame input ene veien, og lyd og bilde den andre. Har gjort det for å se på film fra stasjonærboksen noen ganger, når jeg ville ha spesielle undertitler med rare format og ikke gadd å rekode en ny fil osv.

Men regner med at det kan gå an å konfigurere en remote desktop med rimelig grei framerate og ok bilde over et normalt kjapt lan (..du sparer masse båndbredde i forhold til å streame en ukodet hdmi-stream i det minste). ..har ikke egentlig noen anbefalinger på enkel programvare å bruke.. Men det finnes flere gratis alternativer som er helt kurante (men du må kanskje installere en separat klient for å få input - en usb-enhet via nettverk eller noe slikt, om du vil plugge inn en mus som bruker spesielle drivere på stasjonærmaskinen, for eksempel).

Og det blir lag uansett. Men det skal ikke så mye til for å få et rimelig stabilt bilde selv på et action-spill. Så lenge du har konsoll-spill som er satt opp som Ryse, for eksempel, eller Assassin's Creed, så spiller det ingen rolle nesten same hvor mye lag du har heller.. Men ikke prøv å spill Battlefield eller noe slikt. En enkel måte å få en nerd til å gråte på er å tvinge folk til å spille The Witcher 2 over en remote desktop, for eksempel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...