Gå til innhold

Ønsker å fjerne den Norske stat - Går på NAV.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Viss man er motstander av ett system burde man ha nok stolthet til å frastå å motta hjelp i fra det dersom man helst ser at det forsvinner.

Ikke om man mot sin vilje blir tvunget til å finansiere systemet. For eks dagens velferdsstat. Jeg er motstander av måten denne er bygd opp på, men så lenge jeg blir tvunget til å være med å betale for denne så vil jeg og benytte meg av den fullt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norske? Nordmenn? BLÆH !! Avisene skriver om "nordmenn" som har dratt nedover til Midtøsten for å krige for IS. Det er utrolig krenkende å bli plassert i samme bås som disse parasittene og skadedyrene. Det er en skam og en skandale at våre skattepenger har gått til dette avskummet gjennom NAV.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Viss man er motstander av ett system burde man ha nok stolthet til å frastå å motta hjelp i fra det dersom man helst ser at det forsvinner.

Ikke om man mot sin vilje blir tvunget til å finansiere systemet. For eks dagens velferdsstat. Jeg er motstander av måten denne er bygd opp på, men så lenge jeg blir tvunget til å være med å betale for denne så vil jeg og benytte meg av den fullt ut.

Så det er greit å forsyne seg av andre sine penger fordi staten tvinger deg til å betale skatt? Er ikke dette det samme som å stjele en tilfeldig bil på en parkeringsplass fordi noen har stjålet din bil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Spenol: biltyveri-analogien din hadde blitt mer riktig om det hadde vært slik at jeg hadde tatt bilen til tyven etter at han hadde ranet meg.

Dessuten, slik jeg ser det, så et det mine egne penger jeg 'forsyner' meg av. Dersom jeg betaler i dyre dommer for et produkt ("gratis" helse osv), da forventer jeg og noe tilbake. Spesielt når jeg ikke har noe annet velg.

Men jeg forventer ikke at du Spenol, indoktrinert som du virker til å være, vil legge deg i selen for å forstå noe så elementært.

Lenke til kommentar

Spenol: biltyveri-analogien din hadde blitt mer riktig om det hadde vært slik at jeg hadde tatt bilen til tyven etter at han hadde ranet meg.

Dessuten, slik jeg ser det, så et det mine egne penger jeg 'forsyner' meg av. Dersom jeg betaler i dyre dommer for et produkt ("gratis" helse osv), da forventer jeg og noe tilbake. Spesielt når jeg ikke har noe annet velg.

Men jeg forventer ikke at du Spenol, indoktrinert som du virker til å være, vil legge deg i selen for å forstå noe så elementært.

Så nå sier du at det bare er "dine egne penger" du forsyner deg av. Tidligere i tråden sa du at du benytter deg "fullt ut" av velferdsstaten. Er det slik at du fører regnskap over hvor mye du betaler inn til det offentlige, og hvor mye du tar ut, slik at det går i null? Eller grafser du til deg alt du klarer?

Jeg konkluderer som vanlig med at liberalistiske "idealister" ikke er helt som vanlige idealister. En idealist i ordets rette forstand setter ikke til side hele sin overbevisning for egen vinnings skyld. Det pedantiske prinsipprytteriet til liberalister er sannelig ikke mye verdt når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Maken til flisespikkeri skal man lete lenge etter. Er det vanskelig å forstå? Dersom jeg, mot min vilje, blir tvunget til å betale for et produkt; da må jeg jo være dum om jeg ikke benytter meg av dette produktet.

Okei da, jeg skal bruke en analogi du kanskje klarer å relatere deg til.

1. Grimnir: "Spenol, jeg skal ha en grillfest som skal være et spleiselag. Du må være med å betale enten du vil eller ikke".

2. Spenol: "Jamen jeg vil ikke på grillfesten din, jeg vil på en annen grillfest som jeg synes er bedre".

3. Grimnir: "Helt i orden, du må gjerne dra på den andre, men du må fortsatt være med på mitt spleiselag".

4. Spenol: "Hvorfor det? Da må jeg jo betale dobbelt."

5. Grimnir: "Har ingenting å si, det er jo snakk om et spleiselag for fellesskapet. Du er vel ikke en egoistisk jævel som er i mot fellesskap?"

6. Spenol: "Jeg nekter, jeg vil ikke betale".

7. Grimnir: "Da tar jeg pengen dine med makt".

Sosialisters forståelse for frihet er ikke mye verdt når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Maken til flisespikkeri skal man lete lenge etter. Er det vanskelig å forstå? Dersom jeg, mot min vilje, blir tvunget til å betale for et produkt; da må jeg jo være dum om jeg ikke benytter meg av dette produktet.

Okei da, jeg skal bruke en analogi du kanskje klarer å relatere deg til.

1. Grimnir: "Spenol, jeg skal ha en grillfest som skal være et spleiselag. Du må være med å betale enten du vil eller ikke".

2. Spenol: "Jamen jeg vil ikke på grillfesten din, jeg vil på en annen grillfest som jeg synes er bedre".

3. Grimnir: "Helt i orden, du må gjerne dra på den andre, men du må fortsatt være med på mitt spleiselag".

4. Spenol: "Hvorfor det? Da må jeg jo betale dobbelt."

5. Grimnir: "Har ingenting å si, det er jo snakk om et spleiselag for fellesskapet. Du er vel ikke en egoistisk jævel som er i mot fellesskap?"

6. Spenol: "Jeg nekter, jeg vil ikke betale".

7. Grimnir: "Da tar jeg pengen dine med makt".

Sosialisters forståelse for frihet er ikke mye verdt når alt kommer til alt.

Det er ikke flisespikkeri å påpeke at du stjeler andres penger og unnskylder deg med at The Man tvinger deg til det. Så lenge du tar ut mer fra det offentlige enn du betaler inn, så snylter du på arbeidet til The Captains of Industry.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Unnskyld meg, men hvem sine penger har jeg stjelt? Det er ikke jeg som går rundt og forlanger at andre skal betale for min velferd, min utdanning, min helse, veiene jeg kjører på etc, etc. Det er du og dine meningsfeller som bruker trussler om voldsmakt for å kreve inn penger fra hardtarbeidende mennesker (kalles skatt), slik at dere kan bruke disse pengene på ting som "gratis" helsevesen, "gratis" skole, osv osv. Attpåtil har dere frekkhetens nådegave til å kalle dette for et "spleiselag", samt at dere sier at de som ikke betaler til deres gode formål inn stjeler og er snyltere. Snakk om å snu sannheten på hodet.

Nei det å diskutere med deg Spenol er omtrent like morsomt som å prøve og blåse ut en lyspære: Utrolig frustrerende og man kommer overhodet ingen vei. Så jeg gir meg nå, ha en fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar

[....]Er ikke det ganske ironisk?

Nei.

Om de er såpass negativt innstilt til vår måte å organisere samfunnet på at de gladelig drar i krigen, og kanskje også returnere med bombebelte, for å innføre sitt eget Utopia. Da er det vel ikke å forvente at de samme skulle ha særlig imot å snylte på våre velferdsordninger?

Eller har jeg gått glipp av en "terroristenes æreskodeks" som dikterer at drap, død, vold og terror er OK, men å belaste statsbudsjettet det er fy-fy?

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvem sine penger har jeg stjelt? Det er ikke jeg som går rundt og forlanger at andre skal betale for min velferd, min utdanning, min helse, veiene jeg kjører på etc, etc. Det er du og dine meningsfeller som bruker trussler om voldsmakt for å kreve inn penger fra hardtarbeidende mennesker (kalles skatt), slik at dere kan bruke disse pengene på ting som "gratis" helsevesen, "gratis" skole, osv osv. Attpåtil har dere frekkhetens nådegave til å kalle dette for et "spleiselag", samt at dere sier at de som ikke betaler til deres gode formål inn stjeler og er snyltere. Snakk om å snu sannheten på hodet.

Nei det å diskutere med deg Spenol er omtrent like morsomt som å prøve og blåse ut en lyspære: Utrolig frustrerende og man kommer overhodet ingen vei. Så jeg gir meg nå, ha en fortsatt god søndag.

.

Få deg en jobb trygdebeist , så får du noe å gjøre , i steden for å kommentere på nettet

• Liker 1
Lenke til kommentar

.

Få deg en jobb trygdebeist , så får du noe å gjøre , i steden for å kommentere på nettet

Ad hominem... (Personangrep...)

Når du ikke har noen gode argumenter, så tyr man gjerne til angrep på person og ikke sak. Dette er ikke noen god debatt-skikk.

I denne artikkelen og i øvrige diskusjonsfora kommer det stadig frem at de som forakter Norge og den Norske stat er gjerne de som er mest avhengig av den for å kunne leve ett verdig liv her.

Er ikke det ganske ironisk?

Disse menneskene ønsker nok velferdsordninger og slikt, altså et slags sosialdemokrati, men de ønsker dette i form av en islamsk stat med sharialover etc.

Sånn sett så er ikke deres stat så annerledes enn norge om man ser bort i fra dette med avhoggning av hender ved tyveri, henrettelser av homofile og andre grusomheter begått i Allahs navn.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som forsøker å innbille deg at helsevesenet er gratis? Ja det er gratis for dem som aldri har jobbet og de som kommer hit til landet for og finne lykken. Men for oss som har og jobber det meste av livet er det ingen ting fra staten som er gratis. Det er rett og slett svindyrt, fordi vi må betale for alle andre også, også dem som AP er så frekk til og dra inn hit til landet, selv om de vet de aldri vil fungere her. Det koster og bo i Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jo det er veldig ironisk. For en idiot av et Trygdebeist

Haha seriøst, klarer du ikke komme opp med noe bedre enn det? Her snakker vi motargumentasjon av høy klasse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Er det noen som forsøker å innbille deg at helsevesenet er gratis? Ja det er gratis for dem som aldri har jobbet og de som kommer hit til landet for og finne lykken. Men for oss som har og jobber det meste av livet er det ingen ting fra staten som er gratis. Det er rett og slett svindyrt, fordi vi må betale for alle andre også, også dem som AP er så frekk til og dra inn hit til landet, selv om de vet de aldri vil fungere her. Det koster og bo i Norge.

Gothminister, du svarte kanskje til gal person? Jeg har aldri påstått at verken skole, velferd eller helse er gratis i dette landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...