Gå til innhold

Ønsker å fjerne den Norske stat - Går på NAV.

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg jobbet noen få vakter sammen med en profesjonell soldat, i barnevernet, og jeg klarte aldri å forstå meg på den fysakken helt .., fordi han viste gode evner og verdier ifm med våre omsorgsoppgaver, men samtidig sa han at han gledet seg til å komme nedover og få sprenge noen lakenhuer ..

Er ikke sikker på at alle er like friske i hodet sitt, selv om de finnes kompetent nok til å få utdelt våpen og sendes til disse konfliktområdene, er du?

Tror disse utgjør ett mindretall. Er en del her på forumet som har vært ute i krigen men som ikke har noe behov for å skryte av alle de har drept.

Ja, det tror jeg også - men jeg ser likheten mellom våre relativt få ekstremister som reiser ned for å kjempe, og de som reiser ned fordi de faktisk tror at det er en verdig kamp som må utkjempes. De fleste soldater er nok slik vi ønsker de skal være, men vi kan ikke garantere at vi ikke også sender en og annen "stats terrorist" nedover, og disse få terroristene kan være de som lager mest kvalm for oss, men det får vi oppleve i ettertid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobbet noen få vakter sammen med en profesjonell soldat, i barnevernet, og jeg klarte aldri å forstå meg på den fysakken helt .., fordi han viste gode evner og verdier ifm med våre omsorgsoppgaver, men samtidig sa han at han gledet seg til å komme nedover og få sprenge noen lakenhuer ..

Er ikke sikker på at alle er like friske i hodet sitt, selv om de finnes kompetent nok til å få utdelt våpen og sendes til disse konfliktområdene, er du?

Tror disse utgjør ett mindretall. Er en del her på forumet som har vært ute i krigen men som ikke har noe behov for å skryte av alle de har drept.

Tviler sterkt på at han utgjør noe som helst fare for andre enn de som er offisielle mål under kamphandlinger. "Lakenhuer" er nok kun en sleivete betegnelse på terroristene som han er ansatt for å ta knekken på og betyr ikke enhver som går kledd slik.
Lenke til kommentar

Om han sluttet å oppføre seg som en komplett gærning og tok avstand fra galskapen så hvorfor ikke?

Og med det svarte du på spørsmålet. Du ville ikke ansatt ham.Du ville derimot ansatt en annen muslim som så ut som ham, men som ikke mente som ham og sa det høyt.

Man kan ikke være ekstrem islamist og jobbe "som andre folk". Man får ikke jobb.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan ikke være ekstrem islamist og jobbe "som andre folk". Man får ikke jobb.

Ja, det sier seg jo selv. Trenger ikke være islamist heller, bare man øppfører seg som en skikkelig gærning (gjerne med med voldstendenser)så får man naturlig nok problemer i situasjoner som betinger relasjoner med andre folk.

PS! Hva er en ekstrem islamist? Er det en enda lavere form for islamist? Som feks. en ekstrem ekstremist? :)

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tviler sterkt på at han utgjør noe som helst fare for andre enn de som er offisielle mål under kamphandlinger. "Lakenhuer" er nok kun en sleivete betegnelse på terroristene som han er ansatt for å ta knekken på og betyr ikke enhver som går kledd slik.

Jeg gadd ikke henge meg opp i det han sa - først gangen så trakk jeg litt på smilebåndet, men når han nevnte akkurat den samme setningen i andre sammenhenger, og uten noen form for oppfordring, tenkte jeg mitt. Han var forøvrig flink i den jobben vi gjorde sammen, men siden den typen jobb er spesiell mht "teamarbeid", er man fokusert på å snappe opp ting som blir sagt, og som ikke gir mening

Man vil helst ikke være i kritiske situasjoner med "løse kanoner", og jeg hadde en opplevelse hvor han gikk over streken og skapte unødig ut-agering, men vi fikk roet situasjonen såpass kjapt, og det skjedde ikke noe mer fordi det var bare noen få vakter vi var sammen.

Men sånt får en til å huske mange av "gorillaene" man ble kjent med gjennom 18 år i forsvaret, og jeg for min del vet at det står ikke bare bra til i toppen på alle soldatene våre. Men vi ler det gjerne bort og sier: de som ikke fikk utlevert hjerne, fikk vinkler og stjerne ...

;)

Lenke til kommentar

PS! Hva er en ekstrem islamist? Er det en enda lavere form for islamist? Som feks. en ekstrem ekstremist? :)

Det kan selvsagt synes som smør på flesk. Med unnskyldning til muslimske lesere for referansen til nasse nøff der. :wee:

Men i mitt vokabular er det som følger: En ekstremist er en som er villig til å bruke vold for å oppnå sitt mål. En islamist er en som tror på et samfunn styrt av sharia, en kommunist er en som tror på et kommunistisk samfunn. En ekstremist er en som forfekter bruk av udemokratiske midler for å oppnå dette.

Er det sannsynlig at man kan lage et shariastyrt eller kommunistisk samfunn uten vold? Nei, det er det ikke. Men det er fullt mulig - om enn naivt - å ønske det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En annen østfolding, som ble skutt og skadd mens han var i Syria, fikk arbeidsavklaringspenger etter at han reiste hjem fra krigen. Dagbladet har søkt mannen, uten hell.

Dette gjør meg kvalmt!!! At det går ann?

Hva er det som er i veien? Kanskje han var nede å hjalp noen på ett humanitært grunnlag ,, hvem vet?? Kanskje vente til man har mer sikker info for evnt domsavsigelse

Lenke til kommentar

Hva er det som er i veien? Kanskje han var nede å hjalp noen på ett humanitært grunnlag ,, hvem vet?? Kanskje vente til man har mer sikker info for evnt domsavsigelse

http://www.dagbladet.no/2014/09/06/nyheter/norske_islamister/isil/syria/terrorisme/35138619/

Familien til en ikke etnisk norsk mann fra Fredrikstad som ble skutt i Syria, ba om hjelp fra norske myndigheter. Han fikk hjelp, og kom tidligere i år til slutt hjem til Norge, hvor han ble behandlet for skuddskader.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

http://www.dagbladet.no/2014/09/06/nyheter/norske_islamister/isil/syria/terrorisme/35138619/

Familien til en ikke etnisk norsk mann fra Fredrikstad som ble skutt i Syria, ba om hjelp fra norske myndigheter. Han fikk hjelp, og kom tidligere i år til slutt hjem til Norge, hvor han ble behandlet for skuddskader.

Javel, men det sier bare at ikke etnisk norsk mann ble skutt/fikk behandling for skuddskader, og fikk hjelp til å komme seg hjem

Lenke til kommentar

Men sånt får en til å huske mange av "gorillaene" man ble kjent med gjennom 18 år i forsvaret, og jeg for min del vet at det står ikke bare bra til i toppen på alle soldatene våre. Men vi ler det gjerne bort og sier: de som ikke fikk utlevert hjerne, fikk vinkler og stjerne ...

Joda, har selv truffet på enkelte som ikke virker helt gode innenfor "sjangeren", så vet hva du mener Personlig erfaring er riktignok at de som faktisk får utlevert vinkler og stjerner er ganske oppegående.
Lenke til kommentar

Men i mitt vokabular er det som følger: En ekstremist er en som er villig til å bruke vold for å oppnå sitt mål. En islamist er en som tror på et samfunn styrt av sharia, en kommunist er en som tror på et kommunistisk samfunn. En ekstremist er en som forfekter bruk av udemokratiske midler for å oppnå dette.

Er det sannsynlig at man kan lage et shariastyrt eller kommunistisk samfunn uten vold? Nei, det er det ikke. Men det er fullt mulig - om enn naivt - å ønske det.

Men det blir jo litt feil å bruke vokabular etter hva du ønsker/håper ? Og som du selv er inne på, sharia er i høyeste grad voldelig og dermed er tilhengere av dette (voldelige)ekstremister pr. din def.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Joda, har selv truffet på enkelte som ikke virker helt gode innenfor "sjangeren", så vet hva du mener Personlig erfaring er riktignok at de som faktisk får utlevert vinkler og stjerner er ganske oppegående.

Joda, er enig i at de fleste var ok nok, men disse typene som ikke klarte å oppføre seg som folk, sånn til vanlig, men helst måtte ha masse gjørme og gung-ho for å "fungere optimalt", blir vel silt ut før den typen skarpe oppdrag vi bruker soldater til for tiden, håper jeg

kan du ikke oppføre deg som folk når du er hjemme, så er det vel ikke smart å slippe deg løs på slagmarken heller ..

Lenke til kommentar

Men det blir jo litt feil å bruke vokabular etter hva du ønsker/håper ?

Nei. Det er en forskjell på meninger (og ytringer) på den ene siden, og handlinger på den andre. Med mindre ytringen er en oppfordring til handling.

Og som du selv er inne på, sharia er i høyeste grad voldelig og dermed er tilhengere av dette (voldelige)ekstremister pr. din def.

Ja, jeg ser den. Jeg vet ikke om noen er i stand til å forme et argument for sharia uten vold, slik sosialister klarer å drømme om en fredelig overgang til det kommunistiske samfunn. Og dermed er kanskje smøret overflødig allikevel.

Hvis noen vet om en slik "sharia uten vold"-retning så får de si fra.

Lenke til kommentar

I denne artikkelen og i øvrige diskusjonsfora kommer det stadig frem at de som forakter Norge og den Norske stat er gjerne de som er mest avhengig av den for å kunne leve ett verdig liv her.

Er ikke det ganske ironisk?

Slik har det da alltid vært, så lenge vi har hatt sosialen. Tenk deg alle de opposisjonelle på 70-80 og sikkert langt inn på 90 tallet som var i mot samfunnet av ulike grunner. Jeg var selv en ung liberalist på 80 tallet. Riktig nok i jobb og utdannelse. Men mange rundt meg av samme ideologisk overbevisning mottok støtte fra kommunen økonomisk. Selv om de egentlig var i mot stat og kommune.

Lenke til kommentar

I denne artikkelen og i øvrige diskusjonsfora kommer det stadig frem at de som forakter Norge og den Norske stat er gjerne de som er mest avhengig av den for å kunne leve ett verdig liv her.

Er ikke det ganske ironisk?

Ikke ironisk i det hele tatt. Er det noen som har knekt NAV koden så er det ikke etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...