Gå til innhold

Ønsker å fjerne den Norske stat - Går på NAV.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo også i den form relevant om hvorvidt det faktisk bare er islamister som er slik. Eller navere generelt.

Da med slike som benytter mer tid på å kverulere og forakte systemet de så sårt trenger enn dem ønsker å bidra til at det blir noe bedre. De som så gjerne skulle ønske at slikt som skatter og avgifter skulle reduseres eller muligens aller helst opphøre. Det finnes nok ett mangfold av navere som fint hadde klart å gjøre noen form for arbeid. Jeg mener i vertfall at når du klarer å sitte på en pc å spille en hel dag, eventuelt spille playstation eller kalve rundt på internett og lese alt som finnes av artikler, poste i alle mulige fora og generelt være aktiv utenom det overnevnte. Så burde man klare å yte ett minimum av arbeid også.

Det som det er tinget på er fortsatt de som bekjemper staten Norge på sine måter (ved demokratisk eller ytringsmessige måter) og fortsatt er helt 100% avhengig av den for å klare å leve.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

I denne artikkelen og i øvrige diskusjonsfora kommer det stadig frem at de som forakter Norge og den Norske stat er gjerne de som er mest avhengig av den for å kunne leve ett verdig liv her.

Er ikke det ganske ironisk?

Dersom de blir værende i Irak, vil de snart motta støtte fra Allah i form av 72 jomfruer og 80.000 tjenere (hilsen Obama).

• Liker 5
Lenke til kommentar

Tror ikke navere generelt drar til steder for å bli kanonføde nei.

Greit å ha dem her til lands den dagen det skal smelle.

Men det var mer tinget mot hvorvidt navere har ett samfunssyn og en offervilje for fellesskapet på lik linje med ISIL soldatene. Da mange av dem som nå er i Syria og Irak har fått med seg at NATO muligens kommer på besøk lengter dem tilbake til sofaene sine.

For dem som har herjet der nede tidligere har det sjeldent vært gøy når det kommer profesjonelle inn og skal ordne opp.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Spørsmålet er jo også i den form relevant om hvorvidt det faktisk bare er islamister som er slik. Eller navere generelt.

Ja, nå begynner det å ligne noe :wee: , men kan du kanskje utdype litt til?

Lenke til kommentar

Er ikke det ganske ironisk?

Ironisk, men forståelig. Det er tungt nok å være idealist, om man ikke skal sulte mens man er det. Blant Norges navere finner du kommunister, nazister, liberalister. De tror alle at en annen stat - eller ingen stat - hadde vært bedre. Men noe skal jo betale strømregningen mens man er ute i striden, enten det er i Syria eller på internett.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da med slike som benytter mer tid på å kverulere og forakte systemet de så sårt trenger enn dem ønsker å bidra til at det blir noe bedre. De som så gjerne skulle ønske at slikt som skatter og avgifter skulle reduseres eller muligens aller helst opphøre. Det finnes nok ett mangfold av navere som fint hadde klart å gjøre noen form for arbeid. Jeg mener i vertfall at når du klarer å sitte på en pc å spille en hel dag, eventuelt spille playstation eller kalve rundt på internett og lese alt som finnes av artikler, poste i alle mulige fora og generelt være aktiv utenom det overnevnte. Så burde man klare å yte ett minimum av arbeid også.

Det som det er tinget på er fortsatt de som bekjemper staten Norge på sine måter (ved demokratisk eller ytringsmessige måter) og fortsatt er helt 100% avhengig av den for å klare å leve.

Det er lett å tenke at hvis noen greier å sitte foran en pc så må de kunne gjøre X jobb.

Problemet vårt er egentlig at vi ikke overhodet vet hva som sitter på den andre siden av skjermen, det kan være personer som får epileptiske anfall i tide og utide , det kan være personer som får sporadiske migrene anfall som gjør dem bevistløs , det kan være personer som har hatt x antall med hjerteinfarkt og mange mange andre årsaker.

Jeg kjenner personer som har hatt 5 hjerteinfarkt og flere operasjoner med såpass mange stent i hjertet at det er et under at legene har fått hjertet til å fungere i det hele tatt og som sliter til daglig med Nav sine regler.

Disse menneskene blir kastet frem og tilbake mens de sitter på 4000 kr i måneden til å greie seg på mens du har andre mennesker som både er oppegående og arbeidshabil, som får alt fra 12k til 20k eller mer i måneden fordi de har en annen bakgrunn enn den hardtarbeidende nordmanen som har bidratt til samfunnet i 42 år.

Dessverre så ødelegger noen få mennesker for alle de som trenger Nav og hjelpen de kan få der , spesielt slike terrorister som forakter velferdssamfunnet vårt men allikevel tar til seg alt de kan få.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre som resten av oss å få en vanllig jobb?

Ville du ansatt Ubaydullah Hussain? Han prøvde seg jo ifølge artikkelen med en jobb i Bring, men kundene klaget over å få pakker levert av en ekstremist, og så fikk han sparken.

Burde da dem som kommer inn under NAV-paraplyen være med takknemmelige enn folk ellers?

Nei. NAVs oppgave er å sikre velferdssamfunnet for de som trenger det, ikke å kjøpe folkets lojalitet mot systemet.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde han tatt skjegget hadde ingen kjent han igjen, voila problem solved :-)

Fra spøk til alvor. Så har han nok ikke en bakgrunn som tilsier at jobb hos meg blir neste stopp.

Det var ikke i grunn slik takknemmelige, men at dem som NAVer og faktisk bekjemper systemet dem selv er avhengige av kanskje burde stikke fingeren i jorden?

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Redigerer det inn i orginal utsagnet.

Så hvis jeg ser dette i kontekst av påstanden om at de forakter det norske samfunnet, er da sånn og forstå at ordinære navere muligens også er av den foraktelige sorten?

Jeg friga i vertfall min andel til det ukjente riket da jeg tjenestegjorde i områdene der nede.

Og hvordan skal dette forstås - er det slik at du antyder at du gjorde en fin jobb, og ikke det at du samtidig var med på å tilrettelegge for det som skjer i dag, og at dette er "payback" for vel utført jobb

Jeg jobbet noen få vakter sammen med en profesjonell soldat, i barnevernet, og jeg klarte aldri å forstå meg på den fysakken helt .., fordi han viste gode evner og verdier ifm med våre omsorgsoppgaver, men samtidig sa han at han gledet seg til å komme nedover og få sprenge noen lakenhuer ..

Er ikke sikker på at alle er like friske i hodet sitt, selv om de finnes kompetent nok til å få utdelt våpen og sendes til disse konfliktområdene, er du?

Lenke til kommentar

Jeg jobbet noen få vakter sammen med en profesjonell soldat, i barnevernet, og jeg klarte aldri å forstå meg på den fysakken helt .., fordi han viste gode evner og verdier ifm med våre omsorgsoppgaver, men samtidig sa han at han gledet seg til å komme nedover og få sprenge noen lakenhuer ..

Er ikke sikker på at alle er like friske i hodet sitt, selv om de finnes kompetent nok til å få utdelt våpen og sendes til disse konfliktområdene, er du?

Tror disse utgjør ett mindretall. Er en del her på forumet som har vært ute i krigen men som ikke har noe behov for å skryte av alle de har drept.

Lenke til kommentar

Ville du ansatt Ubaydullah Hussain? Han prøvde seg jo ifølge artikkelen med en jobb i Bring, men kundene klaget over å få pakker levert av en ekstremist, og så fikk han sparken.

Om han sluttet å oppføre seg som en komplett gærning og tok avstand fra galskapen så hvorfor ikke? Det betinger selvsagt at han tar et oppgjør med seg selv og at det initieres av ham. Om jeg selv hadde begynt å gå ut i media som en terrorist og generelt si veldig mye dumt for å forsøke å skremme og provosere folk, så hadde jeg nok ikke hatt det lett i arbidslivet heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...