Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal få meg nytt gaming utstyr, så jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg trenger, jeg har sett på Multican Twyrin 1819, AOC 24" skjerm, og Razer BlackWidow, kan dere anbefale noe annet? Jeg har en gammel Logitech mus som fungerer fint nå.

Takk på forhånd!

Edit: jeg trenger faktisk et bra headset også, maksbusjettet mitt på alt er 12 700kr

Endret av NorskGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tenker vel på AOC G2460PQU det er veldig bra gaming skjerm til prisen.

Til dette bør du nok ha noe i5 4690k + 8 GB ram eventuelt GTX 770 eller R9 290x eller bedre.

Brukmarkedet er fordel med skjermkort siden nvidia snart kommer med nye modeller, GTX 970 eller R9 380x kommer kanskje neste år et sted.

Multican Twyrin 1819 klarte jeg ikke å finne på google, fint om du har URL dit, så er det lettere å se informasjon om det.

Ser du etter en laptop i5-4210M + 8 GB ram eventuelt GTX 860M minsterkrav for å kunne spille på den AOC skjermen brukbart.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

VGA/HDMI er vel ikke akkurat å fortrekke lengere, les heller mine råd over.

Displayport eller DVI er mest brukt fortiden nå, HDMI kan brukes men det kan gi ekstra kluss siden du må forholde deg til HD oppløsninger, og billige skjermene er ikke akkurat å foretrekke til gaming.

Spørsmålet om IPS skjerm som gir bedre fargegjengivelse eller raske paneler som LED er å foretrekke, til gaming er ofte raske paneler mest foretrekket.

Skal du ha 120 Hz skjerm eller mere bør du minst ha GTX 770 eller R9 280x før nytteverdien er der.

Mus og tastaturet er sikkert gode til gaming, men ville prioritert pcen først, og skjermen mere, jeg personlig klarer med fint med lasermus og vanlig Logitech tastatur og har lite problemer med gaming.

Er det aktuelt å kjøpe noe brukt? Skjermkort spessielt er ofte lønnsomt å kjøpe brukt, særlig R9 280x eller R9 290 er ofte gode priset på bruktmarkedet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Okei, problemet er at jeg ikke har råd til noe bedre, kan du anbefale en skjerm til maks 1600? Helst 24" , og det er uaktuelt og kjøpe noe brukt, og det er uaktuelt og bytte noe selv, må vere ferdigbygg, og heg tror jeg har bestemt meg, at jeg tar den multicom pcen, eller Komplett games i20 eksportsubsidier edition : https://www.komplett.no/komplett-gamer-i20-esport-edition/10922

Endret av NorskGamer
Lenke til kommentar

Synd at du ikke fikk med deg Komplett`s 1time salg på lørdag som var.

Det var på tv reklame og alt.

Jeg fikk i5-4690k Gtx770, Asus z97 hovedkort og bedre strømforsyning for 8995,- over 3000,- rabatt

valgte samme kabinett som i den pakken. Med mindre du skal ha raskere ram, så er alle tilbydere samme kjøpet så bare kjøp den billigste ramen tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Okei, problemet er at jeg ikke har råd til noe bedre, kan du anbefale en skjerm til maks 1600? Helst 24" , og det er uaktuelt og kjøpe noe brukt, og det er uaktuelt og bytte noe selv, må vere ferdigbygg, og heg tror jeg har bestemt meg, at jeg tar den multicom pcen, eller Komplett games i20 eksportsubsidier edition : https://www.komplett.no/komplett-gamer-i20-esport-edition/10922

Hvorfor er det uaktuelt å bygge selv, tror du det er vanskelig?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det uaktuelt å bygge selv, tror du det er vanskelig?

Nei, men faren min sier at det er uaktuelt :(, så det blir det ikke noe av, skulle ønske jeg kunne prøve

Lenke til kommentar

okei, så nå er selvbygg aktuelt, maks budsjett på pc er 11000, og jeg trenger bra skjerm til maks 1700, bra tastaur til 900 og bra mus til maks 600 og bra headsett til maks 1000,

Håper noen har noen forslag

Mvh NorskGamer

Endret av NorskGamer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kyrre S, jeg har satt av så mye penger til tastatur, mus etc siden jeg vil ha mye bra, jeg vet jeg får det for mindre penger også, menmen, og dessuten så har jeg kjøpt meg et QPAD QH-90 headset til 700kr.

Jeg har sett på noen pcer på komplett.no, jeg vil gi linker i morgen, og siden jeg ikke lengre trenger headset, kan jeg bruke litt mer på pcen

Endret av NorskGamer
Lenke til kommentar

Flott at du bygger selv, men hsuk å kjøp fra Komplett da dem er best på garanti. (Di er for entusiaster da de pleier å være dyrere enn komplett, men også lokal :D)

Skal du klokke?

Trenger du OS?

om nei, Så Samsung Evo, En 2Tb HDD, 970, i5 4690/K, Msi G5, Cs750m(noe bedre enn det på komplett) 8Gb 2400Mhz ram, fractal R4 (Norges kabinett som du sier Kyrre :green: )

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kyrre S, jeg har satt av så mye penger til tastatur, mus etc siden jeg vil ha mye bra, jeg vet jeg får det for mindre penger også, menmen, og dessuten så har jeg kjøpt meg et QPAD QH-90 headset til 700kr.

Jeg har sett på noen pcer på komplett.no, jeg vil gi linker i morgen, og siden jeg ikke lengre trenger headset, kan jeg bruke litt mer på pcen

Jeg mente ikke at du brukte for mye penger på hardwaren din, det var bare litt spesielt at du hadde spesifisert hvor mye du ville bruke på hver komponent. Det hadde vært enklere hvis du sa totalbudjsettet ditt, hva du trenger og hva du forventer.

Har satt sammen et forslag til en PC i denne prisklassen. Dette er et mATX bygg som er noe mer kompakt. Hvis du ikke har noe planer om å utvide maskinvaren din mye så er dette et fint valg. For mellom 10 -11K så er det noe som dette du skal forvente, så ikke kjøp "katta i sekken" nå :)

Prisene er hentet fra Prisjakt, så du må forvente noe høyere pris når man inkluderer frakt fra ymse nettbutikker. Prøv å finn mest mulig på netonnet eller Komplett/mpx som har fri frakt. Dustin har vel fri frakt ved ordre over 3000,- og cdon har 50,- i frakt (?).

http://www.prisjakt.no/list.php?l=99999&view=b

Og her har du forslag til skjerm, tastatur og mus

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/34127

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...