Krist81 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hei! Kjører 3 skjermer på ett Nvida GTX 770.Alle skjermene er 1920x1080, og alle er koblet til samme skjermkort. 2x DVI og 1x hdmi. Jeg kan velge oppløsningen 5760x1080, eller 5972x1080 (bezel corrected).Problemet jeg har er at alt ser "krympet" ut på skjermene. Tekst er ikke lesbart I det hele tatt... Velger jeg info på en av skjermene får jeg opp at de kjører 1024x768...Setter jeg oppløsningen lavere, f.eks 4977x900 eller 4800x900 ser alt helt greit ut, men ikke akkurat skarpt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Ta gjerne et bilde med mobilen eller annet kamera (ikke screenshot). Hvordan blir det med bare to skjermer koblet til? (og 1920x1080 i oppløsning med utvidet skrivebord) Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Nvidia surround er litt trøblete. Det holder ikke med lik oppløsning på skjermene. Skjermene må ha både lik oppløsning, oppdateringsfrekvens og sync polarity. Sync polarity er set store problemet. Nesten ingen leverandører oppgir dette og to skjermer med samme modellnummer kan ha forskjellig fra fabrikk! Men, det er muligheter å fikse dette. Du kan bruke tools som mon info og lage custom driver/profil for skjermene. Det du gjør er å sette samme polarity på alle skjermene (leste en plass at dette kan i skjeldne tilfeller skade skjerm, uten om jeg vet dette er et reelt problem). Jeg har kjørt en Asus+Eizo+NEC i surround i to år, der jeg har skifta polarity uten problemer. Masse info her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1697040 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå