MegLonsern Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 (endret) Hei! Jeg har en golf 4 1.6 bensin 98mod som har gått som en klokke...til nå. Under kjøring hender det at bilen plutselig dør ut. Skjer som oftest under stans. Når jeg da skal starte bilen igjen vil den ikke starte. Jeg må da vente litt, og deretter hjelpe til med gasspedalen for å få start gjen. Dette skjer ikke hver tur, men i nye og ned.Jeg har byttet batteriet, og trodde da at feilen skulle bli borte. Nå om dagen skjedde det igjen. Jeg har lest på forum om lignende problem, mulig det er hastighetssensoren som tuller? Noen som har noe ide rundt dette problemet? Mvh Tim`ern Endret 16. september 2014 av MegLonsern Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvilken motor har bilen? Hvor langt er bilen kjørt? Når ble registerkjede/rem byttet sist? Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Hvilken motor har bilen? Hvor langt er bilen kjørt? Når ble registerkjede/rem byttet si 1,6 bensin gått 225000 har byttet regreim nylig Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Vell, du får lese av feilkoder med apparat i OBD2 porten. Apparat kjøpes på ebay eller biltema. Post resultatene her. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Symptomene ligner på bensinpumpe som er på vei til å svikte. Vet ikke om du får frem det via feilkoder. Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Ja tenker jeg må få ta en diagnose Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 En avlesning av feilkoder kan være lurt. Problemet kan være: -falsk luft etter luftmassemåler. -bensinfilter -bensinpumpe -tett bensintankventilasjon. -feil på innsprøytningssystemet Den nevnte hastighetssensoren kan også skape problem. ++ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Sjekk også gasspjeldhuset og slanger rundt denne. Kjent problem at dette ryker, men da vil den som regel gå ujevnt på tomgang (jage eller stoppe helt), varierer om dette gir feilkode. Lekk slange kan gi mange symptomer, avhengig av hvilken det er. Endret 17. september 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Behov for vask og justering av gasspjeldhuset kan også være feilkilden. Endret 17. september 2014 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå