Gå til innhold

En enhet for streaming av "alt". TV, Netflix, etc. Mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, vår Samsung smart-tv kan streame alt du nevner med fjernkontrollen. Kan og spille av materiell fra nettverket.

Litt tungvindt å kjøpe ny tv for å få denne funksjonen da..

Hvordan fungerer det med stream fra lokalnettet? DLNA har aldri vært noen god løsning i mine øyne. XBMC eller Plex er jo i en helt annen klasse..
Lenke til kommentar

Fungerer ganske så bra, men man må ha samsung sin software installert på maskinen man skal streame fra. I den velger man hvilke mapper tv'en skal ha tillgang til.

 

Man kan og sitte på datamaskinen å velge at ting skal spilles av på tv'en i samme programvare.

 

Men vil tro at en Android Dongle er bedre valg om du har tv fra før av. Finnes såppas mye software til Android som kan brukes, som f.eks XBMC. Samt at Viaplay, Netflix å NRK iallefall kan streames (Mulig sumo og har en app nå?)

 

Edit: her er ett eksempel på hva jeg prater om: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/mediaspillere/andersson-ads30/198588.3141/

Aner ikke om den er noe bra, men den har fjernkontroll iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Fungerer ganske så bra, men man må ha samsung sin software installert på maskinen man skal streame fra. I den velger man hvilke mapper tv'en skal ha tillgang til.

 

Man kan og sitte på datamaskinen å velge at ting skal spilles av på tv'en i samme programvare.

 

Men vil tro at en Android Dongle er bedre valg om du har tv fra før av. Finnes såppas mye software til Android som kan brukes, som f.eks XBMC. Samt at Viaplay, Netflix å NRK iallefall kan streames (Mulig sumo og har en app nå?)

 

Edit: her er ett eksempel på hva jeg prater om: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/mediaspillere/andersson-ads30/198588.3141/

Aner ikke om den er noe bra, men den har fjernkontroll iallefall.

Hvilken Samsung TV har du?
Lenke til kommentar

 

Fungerer ganske så bra, men man må ha samsung sin software installert på maskinen man skal streame fra. I den velger man hvilke mapper tv'en skal ha tillgang til.

 

Man kan og sitte på datamaskinen å velge at ting skal spilles av på tv'en i samme programvare.

 

Men vil tro at en Android Dongle er bedre valg om du har tv fra før av. Finnes såppas mye software til Android som kan brukes, som f.eks XBMC. Samt at Viaplay, Netflix å NRK iallefall kan streames (Mulig sumo og har en app nå?)

 

Edit: her er ett eksempel på hva jeg prater om: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/mediaspillere/andersson-ads30/198588.3141/

Aner ikke om den er noe bra, men den har fjernkontroll iallefall.

Hvilken Samsung TV har du?

 

 

En billig en som ble kjøpt på tilbud i desember i fjor til 4 tusen.

UE46F6345

Lenke til kommentar

Logitech R400 eller Rapoo E9080

Jeg har selv en løsning med Windows 7 og Logitech K400 men det er så kronglete å måtte bruke tastatur for å starte Sumo, Viaplay, etc. i nettleseren. Jeg ønsker en løsning med kun fjernkontroll for å starte de ulike "app'ene".

 

Edit: Hvilken SW bruker du?

Endret av indahla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...