Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av lydkort, Aldri kjøpt/sett på det før


Anbefalte innlegg

Jeg har et 2.1 gaming headsett med vanlig grønn og rosa jack,

 

Finnes det noen lydkort som kan skape en bra surround sound opplevelse selv om headsettet er 2.1 ?

 

Bruker da til FPS spill hvor jeg "trenger" litt bra surround sound.

 

Jeg hadde et 7.1 headsett ( Flere høytalere i hver klokka ) men det er ikke spesielt bra kvalitet, det suser og durer i headsettet og ledninger og alt er tykt og fælt, heller ikke spesielt godt og ha på seg. Men surround sound lyden er veldig god.

 

Kan jeg gjennskape dette med et lydkort og et 2.1 headsett ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid satt lydkvalitet fremfor "sorround headset". Jeg vet alle ører er forskjellige, og lyden mottas forskjellig fra hvert øre, og derfor er raskeste løsning å montere høyttalere i alle kanter av headsettet, men personlig erfaring sier at hvis man har spillt spillet et par timer, så klarer man å høre om lyden kommer bakfra eller forfra, men dette er avhengig om at spillprodusenten har lagt inn en type sorround effekt i miksen.

 

Når det gjelder lydkort så vil jeg også nevne headset. Det er som regel ikke så mye å vinne på lydkort hvis headsettet er dårlig. Derimot hvis du har et bra headset, som virker "bra" på et billig lydkort, vil være som en annen verden med et bra lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...