Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvordan er det mulig å få tekstfelte mitt til å ignorere små og store bokstaver. For eksempel så skriver jeg at svaret er "Diskusjon", hva kan jeg gjøre for at den aksepterer for eksempel "disKusJon" slik at det ikke akkurat må være "Diskusjon" med storbokstav først? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Konverter alt til lowercase før du sjekker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Konverter alt til lowercase før du sjekker. Her er koden min: stop(); var poeng = 0; var fasit = "Vet ikke"; txtSporsmal.text = "Hvem er dette?"; btnNeste.addEventListener(MouseEvent.CLICK, neste); function neste(evt) { var svar = txtSvar.text; //får tak i svaret if(svar == fasit) { poeng = poeng + 1; //øker poeng } nextFrame(); } Hva må jeg gjøre? Er ganske ny på actionscript. Endret 17. september 2014 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
Parallellakseteoremet Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 str.toLowerCase() Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Arcz: Vær så snill da.... Google "actionscript lowercase". Endret 17. september 2014 av j-- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 str.toLowerCase() Kan du se på koden og bare hjelpe meg kjapt? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Kan du se på koden og bare hjelpe meg kjapt?Nei. Lenke til kommentar
Parallellakseteoremet Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 if(svar.toLowerCase() == fasit) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå