Gå til innhold

Kan noen forklare meg poenget med Lost serien en gang for alle?

Anbefalte innlegg

Jeg ELSKER Lost serien, men det er så mye jeg ikke skjønte med serien og en av de tingene jeg lurer på er:

Hva var hovedpoenget med Lost? Alle var døde og de trengte hverandre for å finne sjelefred?...

Hva var det mørke "skymonsteret"?

Hva var greia med isbjørnen?

Hvorfor eksisterte Dharma Initiative? Og hvorfor den knappe-trykkinga så ikek alt skulle gå til helvete?

Var det hele bare enda en religiøs tåtesmokk å sutte på at man lever evig? At det gode alltid vinner?

Noen som kan summere det opp for meg?

https://www.youtube.com/watch?v=DTNQTnSjylQ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vil væme?

ok, jeg kan ihvertfall si at jeg ble veldig skuffet da jeg skjønte at faren til Jack ble til Christian Shepard, og at jeg fryktet det var en bibelsk referering... Noe det sikkert var. Og at det hele hadde vært en djevel vs gud greie...

Hadde håpet det var litt dypere enn som så.

Også skjønte jeg ikke greia med den bikkja.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så mesteparten av sesong 1 når den kom ut (da var jeg 14), mulig jeg så litt utover i sesong 2 og... jeg husker ikke hvorfor jeg ikke så mer, sikkert fordi jeg kopierte de 2 første på LAN, og ikke var kjent med torrents enda... :p eller så ble jeg bare lei.

Men siden folk er så mindfucked og forvirret av denne serien, så føler jeg at jeg ikke har gått glipp av så mye.

?

Endret av Rafngrim
Lenke til kommentar

På flere tidspunkt i serien virket det bare som at de hadde fylt opp med meningsløse innslag og meningsløse skuespillere som reiste flere spørsmål og bare gjorde serien enda mer forvirrende, bare for å fylle inn episodene med noe.

Fryktelig frustrerende og ikke få konkrete svar fra selve serien på alle de ubesvarte spørsmålene. Tror ikke serieskaperne engang vet svarene på mye av det de fylte opp med....

Hele serien var så full av mysterier og gåter og skjulte beskjeder at seerne ikke hadde sjans å følge med på alt. Det er veldig dumt, da man må lete etter svar og prøve og resonnere seg frem til et svar som virker nogenlunde logisk.

Lenke til kommentar

Haha ja det har jeg tenkt også flere ganger :p For det er jo det folk føler seg...

Så mye kodespråk og en masse skuespillere som egentlig ikke hadde trengt å være der, og hva var egentlig the others? hva skulle de representere?

JEG SKJØNNER IKKE.

Man kan ikke blande hobbiter og øyfolk.. da går til h...... tydeligvis.

Lenke til kommentar

Haha ja det har jeg tenkt også flere ganger :p For det er jo det folk føler seg...

Så mye kodespråk og en masse skuespillere som egentlig ikke hadde trengt å være der, og hva var egentlig the others? hva skulle de representere?

JEG SKJØNNER IKKE.

Man kan ikke blande hobbiter og øyfolk.. da går til h...... tydeligvis.

Tittelen "Lost" er egentlig genial etter min mening, og forteller egentlig bare hvor gjennomtenkt serien er. Man tenker jo først på at folkene er fortapt på øya, dvs at målet er å bli reddet. Men faktum er at de aller fleste på folkene på øya er "lost"/fortapt allerede i livet, og mange av de har egentlig ingenting å bli reddet til. Som det sies i slutten av serien "den beste tiden i livet ditt var den tiden du tilbringte på den øya" - øya bringte alle disse fortapte menneskene sammen, og det er hele meningen med serien.

De fleste av gåtene i Lost er det et svar på, spørsmålet er om du kan finne det - men veldig mye er forklart allerede. Det beste jeg liker med serien er hvordan det har klart å lage en slik mystikk og opprettholde den i alle sesongene, samt aldri slutte å overraske seerne - jeg har aldri sett noen annen serie som er noe som helst i nærheten av den spenningen denne serien hadde.

Det meste jeg ser av kritikk mot lost er av folk som ikke skjønner en dritt. Jeg er enig i at produsentene burde gjort mer for å forklare, samtidig kan man jo spørre om det bør være lov til å kritisere en serie fordi du er for dum til å forstå.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, produsentene gjort en veldig grundig jobb i å forsøke å forvirre oss og bevare mystikken da, og ikke gi oss konkrete svar. Men at man må lete og gå tilbake og følge med hvert eneste ord og hver eneste handling gjennom alle sesongene og episodene for å finne noe som kan ligne et svar, som man oftest må gjette seg frem til om man i det hele tatt har tolket riktig, vel og merke.

Så jeg mener det må være lov å kritisere og være frustrert når man regnet med å få svarene servert på gullfat til slutt, men så fikk man bare noen smuler som ikke føltes tilfredsstillende nok for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...