Gå til innhold

Koble sammen router og skriver via switch

T0LL4K

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg har en skriver som har nettverksport på baksiden som må kunne kobles sammen med routeren for at andre skal kunne bruke den, men skriveren er i et annet rom og kablene mellom skriver og router går gjennom en switch. Hvordan kunne få skrive ut via router når linjen går gjennom switchen ?

Er det mulig å kjøpe en salgs modem/switch hvor alt som er koblet til blir delt ?

Se vedlagt bilde:

Takker for svar

post-363312-0-26184400-1410882604_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver linjen går ikke gjennom routeren på noen måte, den går gjennom en switch og ut av huset og det samme gjør routeren men begge møtes på en switch.

Har googlet litt og fant kansje svaret:

Switch med WLAN er det svaret ?

Endret av tdymbe
Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår jeg korrekt, så har du koblet en switch til hjemmesentralen din, og printeren til switchen, samt en router du ikke har satt i AP modus...? Yes?

Da har du gjort den klassiske feilen med at du har to separate nettverk som ikke kommuniserer/routes...

Du må sette routeren din i AP modus og sette kabelen i en LAN port... Da vil det fungere

Lenke til kommentar

Routeren må kjøre som AP, med DHCP FORWARDING, ikke DHCP SERVER. Da vil alle enheter få IP av HJEMMESENTRALEN, og kunne snakke med hverandre. Skriveren gir du manuelt en IP i samme gruppe (for eks. 192.168.1.x), men UTENFOR rangen som hjemmesentralen deler ut adresser i. Ellers risikerer du at hjemmesentralen gir skriverens IP til en annen enhet, og det blir det snørr og tårer av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge alle enheter står i samme LAN, trenger du ikke å tenke på DHCP Forwarding. Verifiser at du har kun EN DHCP-server i LANet, sjekk at skriveren har enten DHCP eller fast IP i LANet, og dette funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...