Pallantir Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg bare lurer... Det er jo masse HS-fanboys, men de løsningene der man lager det meste fra grunnen av istedenfor å legge til moduler, har det vært lite snakk om. Selv har jeg kjørt Girder i mange år (kanskje 12-14), og EG de siste par årene fordi Girder ikke støtter RFXtrx433 direkte. Men jeg har funnet ut at det å kjøre kombinasjonen er uhyre fleksibelt, for hvis det er noe ikke Girder kan, så kan EG det og omvendt. Jeg har en USB-UIRT koblet til Girder og har fram til nå brukt Phidgets til strømstyring hjemme (den veksler 12V, som så brukes i 220V releer med 12V styrestrøm), men det kommer jeg til å bruke litt tid i vinter på å fjerne fullstendig og erstatte med trådløse strømplugger og mottakere for 433 mHz. Alt sammen kjøres i en Windows XP virtuell maskin (uten direkte kontakt med Internett, selvsagt - serveren slipper bare igjennom de nødvendige portene, der det er sterke passord på alt) på en Xeon-server med Windows Server 2008. Det fungerer ypperlig, så lenge jeg ikke klør for mye i fingrene. Men det gjør jeg jo "iblant" (altså ganske ofte). Lenke til kommentar
rgwells Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg kjører Eventghost! Startet eventyret der - med RFXtrx433 og en Keene IR nettverksdings. RFXtrx433 har siden flyttet over til Domoticz på en Raspberry Pi, men XBMC-styring, IR og TCP mot Yamaha Receiveren er det EG som beholder. Eventer, scener og slikt i forhold til multimedia synes jeg EG har vært best og enklest av de forskjellige programmene og løsningene som jeg har testet. Har endt opp med mye enkel Python-kode som er ikke så vanskelig å få til i forhold til å hente ut variabler eller trigge andre kommandoer. EG kjører en enkel webserver med et par html-sider som gir meg tv/get- og xbmc-fjernkontrollen på mobilen, ipaden og pc-en hver gang Harmony Touch er tom for batteri, og bruker de samme url-ene i bakkant for å trigge kommandoer fra andre programmer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Det er jo masse HS-fanboys Nåh, du. "If you want the best". Jeg liker Girder, men til sitt bruk. Brukte i begynnelsen en liten hack for å få HS til å snakke med Girder for det var enkelte ting Girder gjorde bedre, men den forskjellen er nå (etter mitt syn) visket bort. (USB-UIRT støtten var bedre til Girder enn HS, men har senere konvertert til Global Caché, så behovet er ikke-eksisterende lenger). Girder sin støtte av andre protokoller (som f.eks Z-wave) har jo også blitt bedre opp gjennom tidene, og jeg hører at de også støtter Nest? Det er jo stilig. Testet EventGhost også en del, men synes det var litt for knotete. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Har ikke fått meg Global Caché enda så bruker det som en link mellom harmanoy one og hs. Personlig så synes jeg EG fungere bra sitt formål, men kommer til kort for mer avansert styring synes jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Girder er fint det, men det har litt mager hardware-støtte. AtW Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Jeg kan være enig i at Rob har vært litt treg med maskinvaren iblant, men for meg er Girder med LUA det mest fleksible jeg kan få til (jeg er ikke akkurat en mesterkoder...). Og med EG for å kjøre det av maskinvare som Girder ikke fikser (i praksis RFX-en), har jeg systemer som fungerer ypperlig. Det greieste er jo at man har en sikring der, for hvis et av dem krasjer, kan man sette en timer til å restarte i det andre. Ikke det at krasj har vært et problem de siste par årene, men man vet aldri... Så kombinasjonen er helt topp for meg. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Har akkurat satt opp eventghost til å lese status i VLC for å skru av lys når jeg ser på film. Fungerer fint det. Nå må jeg bare finne en måte å gjøre det samme når jeg ser på vanlig tv eller spiller xbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå