Gå til innhold

ADB 5720-CDX takler ikke Cæsar

Anbefalte innlegg

Hei,

Her er et finurlig problem som jeg håper noen har innspill på. Canal Digital har ikke klart å løse det.

Min gamle mor har en ADB 5720-CDX (kabel-TV) og liker å ta opp Hotel Cæsar. For denne ene serien takler dekoderen imidlertid ikke serieopptak Det arter seg slik:

- Hotel Cæsar blir satt på opptak av episoder på dagtid
- Kveldens episode blir tatt opp korrekt
- Mot slutten av kvelden viser programguiden at episode-opptak fortsatt er registrert (to røde sirkler i programguide)
- Neste dag er opptakene ikke lenger registrert og må legges inn på nytt

Jeg har prøvd dette mange ganger, og dette mønsteret er fullt ut reproduserbart. Dette gjelder bare Hotel Cæsar, andre serier fungerer uten problemer.

Feilen kom etter en stor oppgradering av dekoderne i fjor høst (endringer i brukergrensesnitt m..m), uten at det betyr at det er en sikker sammenheng. I samspill med CD har vi prøvd fabrikkreset og bytte av dekoder uten at det hjalp.

I en periode frem til sesongslutt før sommeren i år fungerte det perfekt, men etter sesongstart i høst er problemet tilbake igjen. CD foreslår å bytte dekoder igjen, mens jeg ikke synes det er noe godt forslag å prøve noe som vi allerede vet ikke virket.

Som IT-fagmann tenker jeg meg at Cæsar kanskje på et eller annet vis er feilkodet eller tvetydig kodet i EPG og at dette forvirrer dekoderen. CD sier imidlertid at de ikke vet hvem som leverer EPG-dataene og ikke kan sjekke dette.

Det kan muligens også være TV2 selv som legger dette inn feil. Et spesielt trekk med denne serien er at reprise og dagens episode vanligvis sendes rett etter hverandre.

Dermed håper jeg at noen her har gode ideer. En underlig ting er selvsagt at ingen andre synes å oppleve dette (mor bor i Porsgrunn), og kanskje noen her kunne teste med samme dekoder? De ble nylig oppgradert, men jeg kan sende detaljer om versjoner av programvare m.m.

Willy

Endret av Willy V.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...