Gå til innhold

Angst - Hvilket chipset har jeg...

AVF_Kokken

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Fujitsu-Siemens Scaleo 800S. Men den er ikke fabrikkstandard.

Den er levert med Pentium 4 men ikke RDRAM. Da er spørsmålet: Hvordan finne ut om det er SDRAM eller DDR SDRAM i maskinen ? Kan jeg få Win ME (preinstallert, sukk) til å rapportere chipset?

Er det SDRAM går hele kassen rett i retur med store bokstaver! Etter å ha sondret litt på sidene til Fujitsu-Siemens er det ytterst få maskiner som har DDR SDRAM. Jeg er pessimist!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg 'kjøpte' ferdigkasse utelukende pga deal via arbeidet da med betaling før skattetrekk (bruttolønnsordning). Dvs litt over halv pris reelt sett og 'rentefritt' avdrag over tre år. Dog var (selvsagt) kassen noe overpriset i utgangspunktet.

Saken er jo slik at i tilbudet ble vi lovet 512MB RDRAM PC800 (og GeForce2MX). Da kassen kom i hus var spec endret til i845 hovedkort og GeForce3TI200. Fujitsu-Siemens påstår at det var en 'oppgradering'. Holder kun vann dersom det er i845D hovedkort og DDR SDRAM, noe undertegnede betviler. Har fått aksept for retur av firma'et men skal bare bekrefte at jeg ikke lurer meg selv før jeg returnerer alt.

Lenke til kommentar

Skal ikke bruke maskinen til spill (annet enn når jeg skal pasifisere besøkende nevøer).

Maskinen skal benyttes til videoredigering, grafikkbehandling og WEB design. (Samt bankterminal)

Så jeg vet ikke om jeg bryr meg så VELDIG mye om skjermkortet. Det hadde uansett vært en sak jeg kunne oppgradert etterhvert, men hvis hovedkortet er i845 blir det DYRT å oppgradere når en skal sparke ut hovedkort, ny RAM og muligens ny CPU (socketskifte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...