Smedsrud Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Rykende fersk og svært lekker.UNBOXING: Asus Zenbook UX 303LN Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 For en mere utfyllende test les: Asus Zenbook UX303LN / UX303 review – faster than ever langt mere informasjon og hente der. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Blank skjerm... :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hm ser ikke ut som en dårlig laptop det der. Er på utkikk etter ny laptop så skal absolutt legge denne inn i vurderingen. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 For en mere utfyllende test les: Asus Zenbook UX303LN / UX303 review ? faster than ever langt mere informasjon og hente der. Hei, dette er ikke en test, men en kun bilder vi tok av maskinen da vi pakket den opp. Testen er imidlertid ikke så langt unna Lenke til kommentar
IndirectCell Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hva som kunne vært bedre, eller annerledes med maskinen. Den har grei cpu, men dem kunne like godt brukt en i5 prossessor, HD4400 Grafikken får somsakt ingen sett, så det er bortkasta å gå for inngradert i cpuen. Grafikk kortet 840 tilsvarer 750 å 655, som er et ganske bra skjermkort, denne er helt perfekt.. men så går det nedover igjen.. Windoors som alle kjenner, støtter dårlig DPI skalering, og dem fleste som vil kjøpe denne pcen, vil nok trenge 200-300% økning i størrelsen om ikke mer, siden det er snakk om 13,3 tommer skjerm... barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... Selv ville jeg sakt 1360x768, er yppelig til dette oppsette, evt 1920x1080.. men da begynner dpien å gå over det jeg vil anbefalle (altså max 125% max DPI!, klarer man ikke å lese tekst da, da har skjermen for høy oppløsning). Ellers 256gb er god plass, 8 gb ram er også framtidssikker prismessig : SSD en koster ca 1500~ 8gb ram koster ca 1000~ intel 7 koster ca 3000~ eller Intel 5 koster ca 1500~ geforce 840 koster ca 2000 så en god gjetting av verdien på pcen blir ca : 6000-8000 (+ hovedkort, dvd\cd, +skjerm) så regner jeg med at 10000 ikke er en dårlig pris.. men ville somsakt ha droppa i7 (dual core), for en i5 (quad core ) å skjermstørrelsen på 3200x1080, ned til minst 1360 eller 1920 osv for bedre ytelse i spill, å ungå problemene med høy dpi. 2 Lenke til kommentar
einzweidie Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....? Lenke til kommentar
Chriselv Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Snipp Den kommer med 1920x1080 også. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....? Jeg forsøkte å fjerne dem nå, og det gikk helt fint. De er altså ikke av typen som etterlater stygge merker eller limrester i det minste 1 Lenke til kommentar
Hu5um Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....? Selvfølgelig smak og behag dette da, men så sær du er. Syns ikke 4 klistremerker er mye å skryte av. De kan jo uansett fjernes, og som Smedsrud bekrefter så etterlater det ikke merker eller limrester. Litt reklame må du jo forvente Lenke til kommentar
Robert Kolner Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 (...) barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... (...) ...eller 1600x900, som vil gi 4 fysiske piksler per én i bildet, og vil se ut like skarpt som om det hadde vært native oppløsning. 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hva som kunne vært bedre, eller annerledes med maskinen. Den har grei cpu, men dem kunne like godt brukt en i5 prossessor, HD4400 Grafikken får somsakt ingen sett, så det er bortkasta å gå for inngradert i cpuen. Grafikk kortet 840 tilsvarer 750 å 655, som er et ganske bra skjermkort, denne er helt perfekt.. men så går det nedover igjen.. Windoors som alle kjenner, støtter dårlig DPI skalering, og dem fleste som vil kjøpe denne pcen, vil nok trenge 200-300% økning i størrelsen om ikke mer, siden det er snakk om 13,3 tommer skjerm... barn som ikke kan noe datateknisk vil klage på at spillene hakker, fordi 3200x1800 er alt for høy oppløsning for dette 3d korte, da vil det gå ut over grafikk, eller man må stille spillene med medium \ low, som igjen ser dårlig ut, eller gå ned på oppløsningen... som er en ENDA værre ting å prøve på.. spesielt siden led skjermer gjør dårlig jobb med å få bra bilde om man ikke bruker 1:1 størrelsen i oppløsningen.. altså 3200x1800 i dette tilfelle... Selv ville jeg sakt 1360x768, er yppelig til dette oppsette, evt 1920x1080.. men da begynner dpien å gå over det jeg vil anbefalle (altså max 125% max DPI!, klarer man ikke å lese tekst da, da har skjermen for høy oppløsning). Ellers 256gb er god plass, 8 gb ram er også framtidssikker prismessig : SSD en koster ca 1500~ 8gb ram koster ca 1000~ intel 7 koster ca 3000~ eller Intel 5 koster ca 1500~ geforce 840 koster ca 2000 så en god gjetting av verdien på pcen blir ca : 6000-8000 (+ hovedkort, dvd\cd, +skjerm) så regner jeg med at 10000 ikke er en dårlig pris.. men ville somsakt ha droppa i7 (dual core), for en i5 (quad core ) å skjermstørrelsen på 3200x1080, ned til minst 1360 eller 1920 osv for bedre ytelse i spill, å ungå problemene med høy dpi. Du skal se lenge etter en firekjernet i5 til laptop da dette ikke eksisterer. Argumentet ditt om at du ikke trenger hd4400 og heller ville ofret dette for en firekjernet prosessor holder ikke mål. Alle i5/i7 til laptop kommer med minimum hd4400 i dag. Asus har altså valgt å droppe iris grafikk og heller gå for hd4400 på grunn av at maskinen har 840m, dette gir mening! Grunnen til at maskinen har en 2 kjernet i7 i stedet for en 2 kjernet i5 er fordi det er raskere uten å produsere mye mer varme. Denne gir også mening for en ultrabook. Tilbake til firekjerne. Dersom du ønsker en firekjernet mobile cpu som i7-4710HQ i en ultrabook skal du se lenge etter noe som faktisk klarer å holde temperaturene nede. Jeg mener å huske at HP har en "Ultrabooklignende" workstation laptop med denne cpu'n, men den fikk ikke særlig god kritikk. Slutt å klag på produsentene for å putte ny teknologi i maskinene deres. Hvorfor er dere så utrolig konservative og negative til utvikling og ny teknologi? Høyere oppløsning er kanskje ikke så bra i windows nå, men dersom ingen pc produsenter lager maskiner med høy oppløsning kommer heller ikke microsoft til å fikse problemene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 bortsett fra reflekterende skjerm virket denne nokså bra. Noen som vet om man også kan få denne i en matt utgave? Lenke til kommentar
einzweidie Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Den er lekker... men grøss og gru - hvorfor så mange stygge klistremerker, Asus....? Selvfølgelig smak og behag dette da, men så sær du er. Syns ikke 4 klistremerker er mye å skryte av. De kan jo uansett fjernes, og som Smedsrud bekrefter så etterlater det ikke merker eller limrester. Litt reklame må du jo forvente Er jo godt vant til at det klistres på mye rart på PC-utstyret jeg handler, men av tidligere erfaring med Asus-bærbare, blir det mye limrester og klin igjen etter at man tar de av. Da er det jo godt å få bekreftet at disse ikke er noe problem å ta av! Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 bortsett fra reflekterende skjerm virket denne nokså bra. Noen som vet om man også kan få denne i en matt utgave? Til nå har stort sett alt med touch en blank skjerm. Desverre... Lenke til kommentar
Kjell Irgens Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Har du prøvd å spille med 1600x900 hvis det er mulig? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Har du prøvd å spille med 1600x900 hvis det er mulig? Jeg har en samsung np940. Samme skjerm og med i5 hd4400. Jeg spiller diablo i ny og ned. Da bruker jeg 1600x900. Jeg synes det ser helt fint ut. Ingenting å klage på, bortsett fra at grafikken må være på laveste detaljnivå selvfølgelig... 1 Lenke til kommentar
borsky Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 (endret) Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og så lenge på alle de forskjellige utgavene av Asus sine Zenbooker, for det er veldig mange! Jeg endte tilslutt på den her: http://www.expert.no/baerbarpc/asusux32lnr4076hlaptop/p/24267/?q=asus%20ux32Den har 1920x1080, matt skjerm, og trådløst kort med den nye AC-standaren(mange av zenbookene som ikke har det).Eneste som trekker ned på denne er at den ikke har SSD, men SSHD. Har hittil fungert veldig greit, men kommer til å bytte ut med en SSD etterhvert.Overall veldig fornøyd med kjøpet, designet er nydelig! Endret 16. september 2014 av borsky Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og så lenge på alle de forskjellige utgavene av Asus sine Zenbooker, for det er veldig mange! Jeg endte tilslutt på den her: http://www.expert.no/baerbarpc/asusux32lnr4076hlaptop/p/24267/?q=asus%20ux32 Den har 1920x1080, matt skjerm, og trådløst kort med den nye AC-standaren(mange av zenbookene som ikke har det). Eneste som trekker ned på denne er at den ikke har SSD, men SSHD. Har hittil fungert veldig greit, men kommer til å bytte ut med en SSD etterhvert. Overall veldig fornøyd med kjøpet, designet er nydelig! Så sykt mye for pengene! Enormt bra kjøp! 1 Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hmm, jeg trudde UX305 var den nye og ikke UX303? Jeg er tydeligvis dårlig opplyst (dog ikke -så- interessert heller) Men Zenbook-ene ser utvilsomt bra ut, og jeg vurderer å skaffe meg en, en veldig pen linuxlaptop :] Men finnes disse med matt skjerm? Blanke skjermer er håpløse og ubrukelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå