Gå til innhold

Kamptråd - Champions League 14/15

Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag har mange lag vist at de ikke fortjener å være i CL. Hvordan kan lag som Maribor og BATE Borisov få lov til å være med i klubbfotballens gjeveste turnering? Teit. Kunne for eksempel hentet enda et lag fra PL istedet for de to.

Ja, for dersom det er noe Premier League trenger så er det ennå mer penger enn andre ligaer...

Penger til side, så synes jeg CL skal være for de beste klubbene i Europa, og lag som for eksempel Tottenham og Everton er langt bedre enn Maribor og BATE Borisov.

Du griner jo alltid om at gruppespillet er så vanskelig, så vil du gjøre det enda verre? Moro med underdogs. Maribor har jo allerede greid å spille uavgjort mot Schalke og Sporting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at vi egentlig skal fjerne plassene fra mindre nasjoner?

Fjerne muligheten for at lag fra feks Norge skal i det hele tatt få en mulighet?

Ja, fordi ingen av de små lagene er gode nok. Nubbesjans til å komme ut av gruppespillet. Slik det er nå vet man godt hvem som går videre fra gruppen før det nesten er spilt. Bør være litt mer spenning.

Du griner jo alltid om at gruppespillet er så vanskelig, så vil du gjøre det enda verre? Moro med underdogs. Maribor har jo allerede greid å spille uavgjort mot Schalke og Sporting.

Jeg irriterer meg over at vi alltid får mye vanskeligere grupper enn for eksempel Chelsea. Om alle fikk det like vankelig hadde det ikke vært noe å klage over. Heller det enn at alle skal få det like lett.

Lenke til kommentar

Fjerne muligheten for at lag fra feks Norge skal i det hele tatt få en mulighet?

Ja, fordi ingen av de små lagene er gode nok. Nubbesjans til å komme ut av gruppespillet. Slik det er nå vet man godt hvem som går videre fra gruppen før det nesten er spilt. Bør være litt mer spenning.

Jeg skjønner du lever av betting siden du tydeligvis vet utfallet av fotballkamper på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner du lever av betting siden du tydeligvis vet utfallet av fotballkamper på forhånd.

Nei han lever ikke av betting. Det er "imot hans prinsipper" ifølge ham selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Dapper Chap; bare de aller beste bør få være med! Men jeg syns han er alt for beskjeden, vi må gå dypere!

Realistisk sett er det bare en håndfull lag som kan gå til finalen (Bayern, Barca, Real, Chelsea, City). Everton og Tottenham har ikke sjangs så de er det ikke vits i å ha med. Arsenal, Dortmund, PSG, Juventus osv. er ikke helt gode nok, de klarer kanskje kvarten, men da er det stopp. Malmö og Maribor er rett ut.

Så, da står vi altså med 5 lag, men det bør være fire lag i en gruppe og du kan ikke sette opp en utslagsrunde med 5 lag. Ergo, ett lag må kuttes! Siden Bayern er det eneste laget som kan gå videre fra Tyskland så vil de ha en stor urettferdig økonomisk fordel ovenfor de andre lagenei sin hjemlige liga, derfor bør de måtte holde seg hjemme. Vi vil jo ikke ha enorme skjevfordelinger, vil vi?

Så, da står vi igjen med Barca, Real, Chelsea og City. De kunne spilt en gruppe som vanlig, MEN da risikerer vi at to lag fra samme land kommer i finalen og det er jo kjedelig! Derfor bør de gå rett på semifinalen; Chelsea mot City og Barca mot Real.

Vi begynner som vanlig med første kamp rundt august/september før vi avslutter med finalen i mai.

• Liker 2
Lenke til kommentar

snip

Forskjellen på lag som Maribor/BATE Borisov og Tottenham/Everton er at Tottenham og Everton faktisk er gode nok til å overraske, noe som er poenget. Maribor og de andre drittlagene har nubbesjans, og har som mål å tape med minst mulig mål. Folkene over her nevner Dortmund, Porto og Chelsea som lag som har overrasket, og det er selvfølgelig lag som skal være med fordi de er gode nok. Aldri i livet om lag som Maribor hadde klart å overraske. Få de ut av CL. Gi flere plasser til Italia, Frankrike og England.

Lenke til kommentar

Det vil bare føre til en ennå større forskjell mellom de fem store og alle andre. Ved et system som du prater om så sier du at det er greit at for eksempel norske lag aldri kommer til Champions League. Hvordan kan det være positivt?

Det blir som å si at siden det er så godt som garantert at ikke noen utenfor toppdivisjonen i et land kan vinne den nasjonale cupen så burde alle divisjoner utenom de to øverste bli ekskludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...