Gå til innhold

[Løst] Zotac GTX 560ti Strøm


JokkareN

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg et brukt Zotac GTX 560ti Skjermkort da jeg skal bygge meg stasjonærPC fra scratch av.. Det jeg lurer på er, jeg har enda ikke fått kjøpt meg strømforsyning, men har en bekjent jeg kan låne en strømforsyning av men den er ikke over 500Watt som skjermkortet egentlig krever. Hvordan kan dette påvirke Skjermkortet og resten av maskinen foresten? Kan det ødelegge noe?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger nok ikke i effekten strømforsyningen kan levere, men om den har riktige og nok plugger. Du må sjekke at strømforsyningen har nok 6-pins PCIe plugger. Jeg er usikker på om 560ti krever en eller to.

Jeg har f.eks en PSU på 430W som bare har en 6-pins PCIe kontakt.

Hei.

 

Så det er ikke noe problem med "Watten" så lenge PSU'en har kontaktene skjermkortet trenger?

Lenke til kommentar

Vel, det spørs jo på hvor stor strømforsyningen er, men 500W er er overdimensjonert krav. Leser man anmelders av skjermkort måles det hvor mye strøm hele maskinen trekker fra veggen, og da ligger det rundt en 300-350W med et skjermkort.

 

Jeg har ikke sjkket noen tall, så ikke ta meg helt på ordet, men du skal nok klare deg dersm strømforyningen har pluggene du trenger.

Lenke til kommentar

Vel, det spørs jo på hvor stor strømforsyningen er, men 500W er er overdimensjonert krav. Leser man anmelders av skjermkort måles det hvor mye strøm hele maskinen trekker fra veggen, og da ligger det rundt en 300-350W med et skjermkort.

 

Jeg har ikke sjkket noen tall, så ikke ta meg helt på ordet, men du skal nok klare deg dersm strømforyningen har pluggene du trenger.

 

Vel, det spørs jo på hvor stor strømforsyningen er, men 500W er er overdimensjonert krav. Leser man anmelders av skjermkort måles det hvor mye strøm hele maskinen trekker fra veggen, og da ligger det rundt en 300-350W med et skjermkort.

 

Jeg har ikke sjkket noen tall, så ikke ta meg helt på ordet, men du skal nok klare deg dersm strømforyningen har pluggene du trenger.

Den er grei, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

 

Problemet ligger nok ikke i effekten strømforsyningen kan levere, men om den har riktige og nok plugger. Du må sjekke at strømforsyningen har nok 6-pins PCIe plugger. Jeg er usikker på om 560ti krever en eller to.

Jeg har f.eks en PSU på 430W som bare har en 6-pins PCIe kontakt.

Hei.

 

Så det er ikke noe problem med "Watten" så lenge PSU'en har kontaktene skjermkortet trenger?

 

Langt viktigere enn maksimal effekt er om strømforsyningen faktisk klarer å levere effekten den lover og i rett spenning. Eldre PSUer er ofte spesifisert med høy effekt mot at de bare kan levere denne i 5V og 3.3V, mens dagens datamaskiner stort sett kjører på 12V. En annen ting å huske på er at strømforsyninger har en levetid, og at denne i stor grad er bundet opp mot kondensatorene.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...