Gå til innhold

Kan jeg kjøre et AGP8X på HK som støtter MAX 4X ?

funkweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rett meg noen hvis jeg tar helt feil, MEN ett AGP8X kort i en AGP4X hovedkort, er det samme som og lage en flaskehals for strømmen av informasjon som går imellom det to komponentene. Kjøpte selv ett Geforce FX 5900 ultra (AGP8X), men oppdaget at det "hang" litt etter i tester og sånt. AARRGGHH tenkte jeg, møkkakort, men så var det noen som sa at jeg burde sjekke hovedkortets AGP, and what do you know, var "bare" AGP4X der.

Kjøpte nytt 8X hovedkort, TATA :woot: .

Og nu går alt såååå mye bedre.

Så bare vær klar over det hvis det er ett grom kort du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Rett meg noen hvis jeg tar helt feil, MEN ett AGP8X kort i en AGP4X hovedkort, er det samme som og lage en flaskehals for strømmen av informasjon som går imellom det to komponentene. Kjøpte selv ett Geforce FX 5900 ultra (AGP8X), men oppdaget at det "hang" litt etter i tester og sånt. AARRGGHH tenkte jeg, møkkakort, men så var det noen som sa at jeg burde sjekke hovedkortets AGP, and what do you know, var "bare" AGP4X der.

Kjøpte nytt 8X hovedkort, TATA :woot: .

Og nu går alt såååå mye bedre.

Så bare vær klar over det hvis det er ett grom kort du har kjøpt.

Forstår.

Kanskje det beste er og kjøpe seg en 4X isteden.

Hvilken burde jeg ta ?

Trenger ihvertfall en som slår min gammle GF2MX400 (Gforce2 MX400)

Lenke til kommentar

Du kan trygt kjøre ett AGP 8x grafikkort på et max 4x hovedkort. Men du kan ikke komme opp i AGp 8x hastighet. Men påstaden om at AGP 4x er en flaskehals er bare tull. Du får en ytelsesøkning på 0.01% med AGP 8x. Jeg har selv tenkt å kjøpte et Radeon 9800Pro senere selv om hovedkortet mitt støtter bare AGP 4x. Gå inn på denne linken: http://www.tomshardware.com/graphic/200306...on_9800-04.html og se for deg selv hvor lite forskjell AGP 8x gir :)

Lenke til kommentar
Du kan trygt kjøre ett AGP 8x grafikkort på et max 4x hovedkort. Men du kan ikke komme opp i AGp 8x hastighet. Men påstaden om at AGP 4x er en flaskehals er bare tull. Du får en ytelsesøkning på 0.01% med AGP 8x. Jeg har selv tenkt å kjøpte et Radeon 9800Pro senere selv om hovedkortet mitt støtter bare AGP 4x. Gå inn på denne linken: http://www.tomshardware.com/graphic/200306...on_9800-04.html og se for deg selv hvor lite forskjell AGP 8x gir :)

Okeyy.. denne overbeviste meg.

Hvilken grafikkort ville du anbefalt meg !?

Jeg trenger ikke monster kort..hehe.

Men en som jeg virkelig vil merke forskjell i fra min gamle kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...