nor50 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 har en WD Green 6TB som etter 2 ukers tid kommer med lyder jeg ikke liker. Finnes det noe diagnoseprogram? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ja. Western Digital Data Lifeguard Diagnostic for windows. Kan lastes ned fra WD sine hjemmesider. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Viser ikke noe feil der. Det er ikke de verste lyder jeg har hørt i HDD, men slettes ikke en lyd jeg ønsker å høre... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Last ned Speedfan og kjør en online test der. Mulig du får opp noe da. Evt. kan du også teste Crystal Disk Info. Se etter ID 05 Reallocated Sectors count, ID C5 Current Pending Sector Count og ID C6 Uncorrectable Sector Count. De kan ofte gi rare symptomer uten at du får feilmelding på diagnoseprogrammer. Evt. kjør en full surface scan med WinDLG hvis du har god tid. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Viser ikke noe feil der. Det er ikke de verste lyder jeg har hørt i HDD, men slettes ikke en lyd jeg ønsker å høre... Slik er det med billige harddisker Lenke til kommentar
asesino Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Viser ikke noe feil der. Det er ikke de verste lyder jeg har hørt i HDD, men slettes ikke en lyd jeg ønsker å høre... Slik er det med billige harddisker Vurderer akkurat i dette øyeblikk innkjøp av en eller to WD Green 4TB. Kan jeg spørre hva en ordentlig ikke billig hardisk heter? Lenke til kommentar
asesino Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hitachi ¿F.eks. modell? 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hitachi desktop Og de kan brukes i et RAID5 oppsett også? Mulig jeg bytter fra WD Red til Hitachi hvis det går bra. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hitachi desktop Og de kan brukes i et RAID5 oppsett også? Mulig jeg bytter fra WD Red til Hitachi hvis det går bra.Jeg bruker dem til raid-6. Enten raid-6 eller raid-0. Raid-5 duger ikkje mener jeg Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Jeg bruker dem til raid-6. Enten raid-6 eller raid-0. Raid-5 duger ikkje mener jeg Hovedkortet støtter ikke RAID6 dessverre, de skal inn i en NAS jeg har/skal sette opp av brukte deler. Og synes det blir litt rå-flott med en Areca kontroller i en NAS som skal brukes til lagring etc Endret 26. september 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Jeg bruker dem til raid-6. Enten raid-6 eller raid-0. Raid-5 duger ikkje mener jeg Hovedkortet støtter ikke RAID6 dessverre, de skal inn i en NAS jeg har/skal sette opp av brukte deler. Og synes det blir litt rå-flott med en Areca kontroller i en NAS som skal brukes til lagring etc Hva med software raid6? Enten zfs eller mdadm, begge deler fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Tja, software raid hadde jo vært en mulighet, men er fan av hardware eller "fake" raid da dette ikke har sviktet meg enda. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Har en del Seagate HDD'er, 2 av dem har feilet etter mindre enn ett år. Blir å skifte dem ut med WD Red litt etter litt. Virker som det er vanskelig å finne Hitachi HDD'er i Spania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå