Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, legningen min endrer seg hele tiden!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 21, med noe forvirret seksualitet.

Jeg har hatt sex med begge kjønn, og vært i forhold med begge kjønn. Selv om forholdet jeg var i med en annen gutt var litt "hemmelig" (dvs. Jeg fortalte det ikke til noe andre) I starten trodde jeg at min tiltrekning ovenfor gutter var et resultat av hormoner i ungdomsperioden, men det gikk aldri over.

Grunnen til at jeg skriver alt det her er at den seksuelle tiltrekning min til ulike kjønn endrer seg hele tiden, noe som gjør meg veldig frustrert. Den ene dagen kan jeg synes gutter er ekle, og dagen etter kan jeg ikke tenke meg å ha sex med en jente. Dette har skapt en del problemer for meg, og jeg lurer på om dette er vanlig? Og er det noen andre som har hatt det på samme måte? I så fall, har det gått over, eller er det noe jeg må leve med resten av livet?

Dette er veldig frustrerende. Jeg var i et halvseriøst forhold med en jente, men måtte avslutte det fordi jeg innimellom ikke ble seksuellt tiltrukket av henne.

Det har også vært situasjoner der jeg har hatt sex med en jente, og midt under akten blitt fysisk kvalm av hele greia. Det er veldig problematisk for meg, og jeg håper noen har erfaringer eller råd de kan dele med meg :)

Jeg beklager denne posten ble veldig rotete, men jeg lager den på mobilen min, så det er litt vanskelig å få helt oversikt.

I tillegg lurer jeg på en ting til:

Jeg er ikke helt åpen om legningen min. Jeg prøver ikke så hardt å skjule den heller, men jeg har aldri fortalt det til noen. Grunnen til det er at jeg er redd jenter ikke er interessert i meg lenger dersom de vet jeg er bifil. Er det bare tull, eller tror dere jenter heller vil være sammen med en heteroseksuell gutt fremfor en som er bifil?

Anonymous poster hash: e5771...da1

Anonymous poster hash: 1ba26...c2f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du kan ligge i kategorien bifil, men litt "rart" at du veksler veldig med å ha avsmak mot en av kjønnene om hverandre. Tror du bør akseptere at du er bifil/biseksuell og ta dagene som det kommer og lær underveis, få mer erfaring og ikke minst tro på deg selv. Ikke stress så veldig med de følelsene.

Evt så bør du kanskje ta en samtale med din fastlege om dette og evt få henvisning til noen å prate med, personer med kompetanse på dette område og som har taushetsplikt slik at du kan prate åpent om dine følelser.

Lenke til kommentar

Du har tiltrekning til begge kjønn, altså er du bifil.

Kan det være noe annet enn legning som gjør at du får avsmak på folk? Når du får avsmak mot det ene kjønnet, får du samtidig avsmak mot det andre kjønnet?

Føler du at din egen kjønnsidentitet er den samme alltid? Eller er du selv "annerledes" når du er tiltrukket av jenter vs. gutter?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...