Gå til innhold

Bekreftelse: innendørs sykkeltrening gjør ikke bena større?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt sykkel for å trene innendørs.

Men jeg er redd for at jeg skal få "store" ben; ett fett for meg om det er muskler jeg bygger eller om det er fett (ingen treningsekspert her!).

Jeg vil bare ha så smale legger som mulig, men er redd for at sykling (trener på sykkel i ca. 1 time hver dag, relativt høy intensitet) kommer til å "bulke" meg opp.

Stemmer dette? AT jeg kommer til å få store, brede hofter/lår/legger av å sykle mye? Det er nettopp dette jeg prøver å slanke bort!!

Prøver for så vidt å løpe litt ute 1-2 ganger i uken også; varierende intensitet.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, kjør på. Bytt gjerne ut noen dager sykling med styrketrening.

Takk for svar!

Noen tips om hvor mye jeg bør trene for å se resultater? Greit med en time hver dag, eller bør jeg øke?

Jeg har nemlig ganske tykke ben per dags dato! Så har et stykke å gå før jeg er der jeg vil være. Og så vil jeg så gjerne ha slimmere legger, calves! Så da prøver jeg å strekke så mye som mulig på bena ogaå.

Endret av Studenten!
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke fokusert så mye på kropps mål, du kan ikke velge hvor kroppen skal slanke seg. Så lenge du trener bra og spiser sunt og godt vil kroppen justere seg til sin ideal form over tid. Det er også vanskelig å være objektiv når det kommer til sin egen kropp så det er mye sunnere og lettere å ha mål som går parallelt med det du ønsker (pluss du slår to fluer i en smekk ved at du blir bedre trent :)), så istedenfor å tenke på ben/hofte mål. Tenk på å sykle Xm på kortere tid. Komme seg til 10 pushups-15-20. Lær deg knebøy, lær deg markløft. Bli mykere. Du trenger ikke trene hver dag, restitusjon er viktig. Kommer veldig an på hvor godt trent du er nå og hvor harde økter du tar. Er også forskjellig fra person til person. Selv bytter jeg mellom 3 og 5 dager. Hvis du er høyere skoles student benytt deg av billig treningssentre, begynn i en ny idrett, finn deg folk å trene med. Du kommer til å gå dritt lei av å sykle etterhvert.

Endret av Taggi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kommer nok ikke til å bygge noe gigantlår, men litt økning i muskelmasse vil sannsynligvis forekomme, men det kommer du nok ikke til å se om du har et lag med fett over der nå.

Uten en kostholdsplan eller i det minste et godt kosthold kan du sykle 10 timer hver dag uten noe fremgang. Kostholdet er mye, mye, MYE viktigere enn treningen når målet er å droppe fettprosent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...