Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[15/09-14] Forslag til nye føringer og retningslinjer for fotballforumet. Les og kom med innspill!

dysfunctional

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tilfelle det ikke kom frem, spørsmålet over er seriøst.

Det er på tide at admin/mod tar dette seriøst nå. Fotballdelen av forumet har mistet de aller fleste av de som bidra mest til konstruktiv debatt. Stadig fler forsvinner. Hvis det er ønskelig å skremme bort brukere så er det selvfølgelig en god taktikk å la være å utestenge brukere som helt tydelig troller hver eneste dag...

• Liker 4
Lenke til kommentar

I tilfelle det ikke kom frem, spørsmålet over er seriøst.

Det er på tide at admin/mod tar dette seriøst nå. Fotballdelen av forumet har mistet de aller fleste av de som bidra mest til konstruktiv debatt. Stadig fler forsvinner. Hvis det er ønskelig å skremme bort brukere så er det selvfølgelig en god taktikk å la være å utestenge brukere som helt tydelig troller hver eneste dag...

Bump

Rapporterte innlegget ditt solaar.

Kanksje noen våkner nå.

Nå tar det jo helt av rundt om i diverse tråder.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig. Og det er skoleeksempel på trolling hvis man ser på forumets regler. Jeg mistenker mods/admins for å ønske å ha brukere som "skaper debatt" og derfor skal det mye til før en bruker utestenges for godt.

Problemet med dette er at man beholder de som liker å kverulere og ender til slutt opp med et nivå som på db.no. De som faktisk ønsker å diskutere og lytte til andres meninger flytter seg til andre fora og etterhvert visner dette stedet hen.

Lenke til kommentar

Takk. Men det skal nevnes at alt kan løses med em bedre ignoreringsfunksjon, en der alt virkelig skjules i stedet for at det står "du kan ikke lese dette innlegget fordi du har blokkert x bruker, lese allikevel?"

Jeg vet at man burde klare å styre seg selv litt bedre men når de samme 1-2 brukerne fyller en hel side med vrøvl så blir det til slutt umulig. Det samme når folk du ikke har blokkert siterer vedkommende.

Jeg håper dere finner en løsning på dette og forstår at det ikke er lett når det kommer til trolling da det kan være ganske subjektivt. Samtidig antar jeg at de moderatorer som faktisk bruker tiden sin her på forumet har rimelig god oversikt? Du er jo ikke her så mye lengre Jørgen, da er det kanskje vanskelig å få med seg?

Lenke til kommentar

Dysfunctional er vel den eneste som er ørlite grann aktiv for tiden?

Jeg er inne og overvåker, leser, og tar imot rapporter hver dag. Ikke alltid jeg poster, men jeg følger alltid med. :-)

Med det sagt, har trukket i litt tråder, lest litt igjennom posthistorikk, advarselshistorikk og rapporthistorikk på div. medlemmer, og har valgt å ta en beslutning nå i kveld. Jeg sa hadetbra til et medlem akkurat nå. Så får vi se om det blir litt mer harmoni på fotballforumet fremover....

Endret av Dysfunctional
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig. Og det er skoleeksempel på trolling hvis man ser på forumets regler. Jeg mistenker mods/admins for å ønske å ha brukere som "skaper debatt" og derfor skal det mye til før en bruker utestenges for godt.

Problemet med dette er at man beholder de som liker å kverulere og ender til slutt opp med et nivå som på db.no. De som faktisk ønsker å diskutere og lytte til andres meninger flytter seg til andre fora og etterhvert visner dette stedet hen.

Jeg skal være svært ærlig med deg , jeg er personlig lite interessert i fotball og har derfor ikke moderert inne i denne kategorien.

Jeg kan derfor lett overse detaljer , være for striks ( har fått kjeft for å komme med øksa for tidlig) og gjøre andre feil , men jeg kan gjerne bli med og delta men da hadde det vært greit om :

1 : Man blir flinkere til å rapportere og gi en god forklaring for de som eventuelt ikke forstår "Sjargongen" til supporterne som kan være støttende for andre ( Feks drittprat som kastes om en annen klubb og som provoserer disse supporterne og ikke nøvendigvis en som ikke er helt oppdatert der).

2 : Rapporterer litt oftere ,ikke noe galt i å rapportere et par ganger for mye , er man litt usikker på om et innlegg bryter rettningslinjene så skriv det i rapporten og spør om en avklaring fra moderator når vi så går igjennom rapportene så tror jeg nok vi skal få oppdatert dere.

Lenke til kommentar

Ok, det er notert. Selv har jeg ofte latt være å rapportere fordi jeg en gang fikk tilbakemelding om at det ble for mye (jeg rapporterte flere innlegg på rad fra samme bruker og det hadde holdt med det siste iflg den admin). Da tenkte jeg at ok, her har de for mye å gjøre, de har sikkert kontroll.

Men jeg ser det du sier der, forstår at det ikke er lett å ta alt, spesielt ikke hvis historikken til brukerne ikke blir tatt med når det rapporteres. Jeg skal ihvertfall huske det når jeg rapporterer videre.

Igjen må jeg imidlertid understreke at det i det store og hele ikke dreier seg om mer enn et fåtall brukere og det skal ikke mer enn en tur innom hver dag for å få med seg hvordan stemningen er og hvem det gjelder.

Merk at jeg ikke har problemer med meningene, jeg har problem med måten ting blir fremsatt på som ofte er bevisst provoserende og lite egnet til å skape debatt. Det er helt tydelige provokasjoner og dermed det som går under begrepet trolling. I et enkelt tilfelle har det gått så langt nå at man selv blir beskyldt for å trolle dersom man ikke er enig med brukeren. Nå vet jeg jo at det ikke blir tatt seriøst all den tid de fleste på fotballforumet kjenner til hverandre, men hvis en moderator som ikke får med seg sammenhengen leser slikt kan det fort gå gal vei.

I bunn og grunn tror jeg dere vil spare dere for mye arbeid ved noen få enkle grep.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Solaar : Bra at du faktisk kommer med tilbakemelding , det er slikt som kan gjøre oss flinkere til å hjelpe til. Personlig har jeg ikke vært så mye innom denne delen av forumet , tok faktisk min første offentlige runde med fjerning av noen innlegg som var Off topic og som kun bidro negativt slik jeg ser det for å begynne å sette meg litt inn her (disse innleggene var ikke rapportert ).

Om noen ønsker å ha en personlig samtale så er jeg ikke i tvil om at man kan henvende seg til oss som har skrevet i denne tråden og vist interesse , jeg har absolutt ikke noe imot dette og om det hjelper til å illustrere litt hva man oppfatter som problemer og om det gjelder personer som kan være litt problematiske å rapportere så er det kanskje ikke så dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...