Gå til innhold

[15/09-14] Forslag til nye føringer og retningslinjer for fotballforumet. Les og kom med innspill!


dysfunctional

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forumets blokkeringsfunksjon er rimelig dårlig, dessverre. Hjelper lite å blokkere brukere når akkurat den brukeren sporer av tråden og at andre brukere ALLTID tar agnet.

 

Vi skal følge med litt nærmere i fremtiden, kanskje enda litt strengere regler trengs? Er ganske fornøyd med slik de er nå, men vi tar alltid imot kritikk.

Er det en bruker som ødelegger for alle andre må vi ta grep. Gjort det før, kan godt gjøre igjen. Vi må tenke på forumet som en helhet til syvende og sist, er det slik at brukere ikke ønsker å lese her lenger pga sur stemning har vi nok grunnlag til å reagere.

 

Alt i alt ønsker jeg (vi) et forum som skaper god diskusjonsetikette og deretter blide brukere. Er det ikke slik ønsker jeg en PM (tillater ikke offentlige klager på moderator/andre brukere) så får vi se derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må det lages nye regler hele tiden? Det er jo bare å håndheve de. Trolling er mot forumets regler, allikevel tillater dere enkelte brukere fortsette i tråd etter tråd.

 

Ordet "troll" slenges rundt på internett like ofte som ordet "rasist" blir slengt rundt i samfunnet. Jeg har en lett quick fix på dette søte, lille problemet deres. De som ikke takler meningene mine kan blokkere meg, og de som da står igjen uten å blokkere meg kan la være å bidra til å dra tråder off topic ved å reagere på alt jeg skriver.

Endret av Dapper Chap
Lenke til kommentar

De blir håndhevet. Det er ikke bare å si at noen troller fordi de har sterke meninger og er uenige med stort sett... alle. Uansett, dette er en pågående diskusjon som ikke i nærheten av over. ;)

 

Skal dere lage nye regler da, som treffer trollene? Da tror jeg dere har en laaaang veg å gå. Heller definere troll lit bredere, og ta for gjentagelse.

 

Men hva ønsker dere - kvalitet eller kvantitet?

Lenke til kommentar

De blir håndhevet. Det er ikke bare å si at noen troller fordi de har sterke meninger og er uenige med stort sett... alle. Uansett, dette er en pågående diskusjon som ikke i nærheten av over. ;)

Jeg snakker ikke om de som har sterke/avvikende meninger, slike er som regel med på å heve aktiviteten på et forum så de er mer enn velkomne. Problemet er de som konstant poster innlegg for å provosere, de som gjentar det samme til det kjedsommelige osv. Det er slitsomt og det ødelegger flyten på forumet. Vi har alle våre svin på skogen her og litt beiting/trolling går det å se mellom fingrene på men når den samme brukeren hver eneste dag er ute etter å skape reaksjoner i stedet for å bidra så blir man bare lei og orker ikke bry seg lengre.

 

Som flere har nevnt, ignoreringsfunksjonen fungerer ikke særlig godt heller pga siteringer eller når aktivitetsnivået til vedkommende er veldig høyt. Og hvordan vil det gå med nyrekruttering til forumet når det første de blir møtt med er side opp og ned med tøys og persondiskusjon?

 

Jeg har en svært høy terskel for å ignorere folk fordi jeg er jo her nettopp pga at jeg liker å diskutere, men jeg må få si at noen ytterst få brukere er med på å ødelegge denne delen av forumet.

Lenke til kommentar

Så lenge folk lar seg provosere hver gang vil det bare fortsette som før.

Nja, hvis det blir slått ned på så bør det kunne stoppes.

 

Helt greit å bli litt provosert av hva andre skriver, slikt blir det jo diskusjon av.

 

Trolling derimot, det er når folk skriver noe utelukkende for å skape en reaksjon hos andre. Det finnes ikke interesse av å bidra konstruktivt, eneste målet er å få inn stikk mot motparten. Problemet er at når man tillater dette i for stor grad så synker nivået på hele forumdelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...