Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[15/09-14] Forslag til nye føringer og retningslinjer for fotballforumet. Les og kom med innspill!

dysfunctional

Anbefalte innlegg

"Man. United gjør seg klar til Champions League i kveld"

Selv lo jeg av bildet, men svarte som jeg gjorde for å gi et svar tilbake. Det er jo gårsdagens nytt at vi ikke er i CL! Tok meg ikke nær av det altså :)

Er veldig enig i det de fleste sier at det er litt for mye persondiskusjon av og til. Jeg personlig bryr meg ikke om at det skrives mye OT i en tråd, så lenge det er om fotball, men jeg kan også forstå at andre ikke syns noe om det :)

Kanskje folk føler at de ikke har lyst å skrive her inne om hva de mener er riktig eller galt, i frykt for å være den "forskjellige". Man kan sikkert bli "hengt ut" for å være ærlig å åpenlyst klage på noe som de fleste andre syns er ok, særlig hvis det skulle føre til en endring i regelverket her inne. Jeg bryr meg ikke, jeg er her for å dele meninger, diskutere og ha det gøy - men kanskje ikke alle føler det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en CL-kamptråd. Yay/Nay?

Bilde av Cesc i Highbury-tråden - Yay/Nay?

Dette synes jeg er "morsom" mobbing:

Alle 3 eksemplene synes jeg bør være lov.

Det er greit, men må vi ha OT diskusjoner om det etterpå? Gjerne med off-topic prat som er totalt irrelevant, som jeg f.eks. har opplevd ofte i Arsenal-tråden. Jeg gir faen i et eller annet bilde noen legger ut der, men må vi virkelig ha to sider med diskusjon om et eller annet lag er bedre enn Arsenal? Deretter klage på hverandre. Det er bare et eksempel.

Lenke til kommentar

I en CL-kamptråd. Yay/Nay?

Bilde av Cesc i Highbury-tråden - Yay/Nay?

Dette synes jeg er "morsom" mobbing:

Alle 3 eksemplene synes jeg bør være lov.

Det er greit, men må vi ha OT diskusjoner om det etterpå? Gjerne med off-topic prat som er totalt irrelevant, som jeg f.eks. har opplevd ofte i Arsenal-tråden. Jeg gir faen i et eller annet bilde noen legger ut der, men må vi virkelig ha to sider med diskusjon om et eller annet lag er bedre enn Arsenal? Deretter klage på hverandre. Det er bare et eksempel.

Classic Arsenal-tråden

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om man rapporterer, det tas sjelden grep uansett. Og særlig ikke om moderatoren som har ansvaret for kategorien er enig med den som tyr til brudd på retningslinjene.

Nå snakker jeg generellt om modereringen her inne, ikke spesielt angående moderatorene her inne på fotball-delen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om man rapporterer, det tas sjelden grep uansett. Og særlig ikke om moderatoren som har ansvaret for kategorien er enig med den som tyr til brudd på retningslinjene.

Nå snakker jeg generellt om modereringen her inne, ikke spesielt angående moderatorene her inne på fotball-delen.

Du klager ufattelig mye, men har aldri sett noen eksempler? Heller sjelden rapporter fra deg, for den saks skyld.

Virker ikke som du har skjønt meningen med denne tråden.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Du klager ufattelig mye, men har aldri sett noen eksempler? Heller sjelden rapporter fra deg, for den saks skyld.

Virker ikke som du har skjønt meningen med denne tråden.

Jeg har jo til og med sendt deg PM tidligere, der du kom med samme type svar som nå, og jeg nevnte problemet. Her er et eksempel på hva som har fått stått, til tross for gjentatte rapporteringer; "du er en helt forferdelig type"

Hvis ikke det er brudd på retningslinjene så vet ikke jeg. Fikk ingen konsekvenser for brukeren som skrev det, innlegget står jo fortsatt den dag i dag. Om det har med alle plussene innlegget fikk kan tenkes, men det er absurd at et innlegg skal få stå når det så tydelig bryter med retningslinjene. Pluss-systemet er veldig negativt spør du meg. Som nevnt tidligere i tråden er det brukere som lever på det, og om man finner en bruker som skiller seg ut med meninger, så er det enkelt å score pluss-poeng.

Jeg har absolutt forstått meningen med tråden, men jeg synes det virker litt snålt at dere moderatorer sier dere skal ta tak, når dere ikke tar tak i nevnte eksempel i en annen del av forumet.

Lenke til kommentar

Gretten fordi jeg kommer med eksempel som du selv bad om? Jeg påpeker dobbel-moralen i at dere ønsker å forbedre dere, når slike innlegg som går på person får stå. Jeg tror det er viktig for alle å få vite hvor lista ligger. Hvis det er greit, hva annet er greit?

"Du er inkompetent"

"Du er teit"

"Du er hjerneskadet"

Liksom, hvor ligger lista? Jeg prøvde å ta det på PM for lenge siden, men fikk ikke noe mer svar.

Send meg en PM om du vil ta det på PM. Dette handlet tross alt om person-diskusjon, som nevnt i førsteposten. Hvis dette er tillatt i andre deler av forumet, da er det vel fortsatt tillatt her i fotball-delen, da lista ligger litt høyere her...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Da jeg begynte å skrive på dette forumet for en del år siden virka det som at det var en dødssynd å skrive i et annet lags tråd, og man ikke tålte at andre lags supportere hadde en mening om sitt lag. Dette gjorde at jeg ikke gadd å skrive her mer på en god stund.

Man må tåle litt. En Arsenal-tråd på diskusjon.no betyr at ting kan diskuteres om Arsenal ikke utelukkende av Arsenal-supportere. Man må tåle meninger og stikk av andre lags supportere. Gjør man ikke det, så kan man holde seg til egne supporterforum der man kun diskuterer med folk som holder med samme lag.

Forøvrig enig at lengre diskusjoner om andre lag i en klubbtråd bør unngås, og flyttes til de riktige trådene. Medlemmer bør kanskje bli flinkere til å rapportere innlegg som ligger i feil tråd, og moderatorene litt raskere på foten for å flytte innleggene som ligger der. Det er en mye bedre måte å gjøre det på enn å komme vanvittige strenge regler og straffe brukere for slike overtredelser. Det er vel diskusjoner man ønsker her inne, er det ikke? Mye bedre å holde de i liv på det riktige stedet, enn å nekte de å starte i utgangspunktet. De fleste lengre diskusjoner starter ofte ved en kort kommentar av en eller annen som setter litt fyr og flamme i folk, og det er bra.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om man rapporterer, det tas sjelden grep uansett.

Åja, det innlegget, ja. Som ingen moderatorer så noen grunn til å fjerne. Fortsatt gretten?

Ta det gjerne på PM videre.

Et innlegg rapportert uten at det ble gjort noe --> Det tas sjelden grep uansett.

Statistikk kan misbrukes, men dette var lovlig tynt grunnlag....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, det innlegget, ja. Som ingen moderatorer så noen grunn til å fjerne. Fortsatt gretten?

Der har du et eksempel på holdninger jeg ikke liker, og særlig ikke fra de som skal være "forbildene" her inne.

Du får ett eksempel, og istedenfor å snakke om / rundt det - vrir du det til person. Du kunne formulert deg på hundrevis av andre måter.

Et innlegg rapportert uten at det ble gjort noe --> Det tas sjelden grep uansett.

Statistikk kan misbrukes, men dette var lovlig tynt grunnlag....

Klassisk eksempel på heuristikk.

Endret av Espp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Der har du et eksempel på holdninger jeg ikke liker, og særlig ikke fra de som skal være "forbildene" her inne.

Tar selvkritikk der. Har bare vært borti denne saken en haug av ganger før, akkurat det samme hver eneste gang. Vi som holder på med dette bak scenene vet litt mer enn det brukerne gjør, men av hensyn til personvern er det lite vi kan si. Da må vi bare sitte og ta imot usaklige kommentarer som at vi "sjeldent tar grep uansett"

:)

Lenke til kommentar

Ja og det er jobben man har tatt på seg som moderator, det vet vel alle?

Jeg er faktisk enig, hadde vært greit å vite hvor lista ligger. Er noen personangrep ok? I tilfelle, hvilke?

Orker ikke lete frem eksempel på det men jeg sitter også med inntrykk av at enkelte moderatorer lot en god del gå så lenge det var innenfor deres "klikk", husker ikke hvem men husker at det var fra Utd-leiren. Forstår at det er vanskelig å imøtegå slik kritikk så ønsker ikke å rote noe særlig mer i temaet. Ta det mer som en tilbakemelding. :)

Ellers HELT enig i det som skrives over her, dette er et diskusjonsforum åpent for alle. Jeg synes det er flott at det finnes alternativ til fanforum der synspunkter på eget og andres lag kan bli vel homogent og at man slipper usakligheten som florerer på vgd.no.

La ting være åpent men slå ned på ALLE personangrep er mitt enkle tips.

Lenke til kommentar

Ja og det er jobben man har tatt på seg som moderator, det vet vel alle?

Det stemmer, og jeg har ingen problemer med det.

Jeg er faktisk enig, hadde vært greit å vite hvor lista ligger. Er noen personangrep ok? I tilfelle, hvilke?

Det er vanskelig å si, men på et generelt basis; nei.

Orker ikke lete frem eksempel på det men jeg sitter også med inntrykk av at enkelte moderatorer lot en god del gå så lenge det var innenfor deres "klikk", husker ikke hvem men husker at det var fra Utd-leiren. Forstår at det er vanskelig å imøtegå slik kritikk så ønsker ikke å rote noe særlig mer i temaet. Ta det mer som en tilbakemelding. :)

Det er derfor jeg åpner denne tråden, slik at alle kan ligge på samme grunnlag.

Ellers HELT enig i det som skrives over her, dette er et diskusjonsforum åpent for alle. Jeg synes det er flott at det finnes alternativ til fanforum der synspunkter på eget og andres lag kan bli vel homogent og at man slipper usakligheten som florerer på vgd.no.

Enig. I bunn og grunn ønsker vi mer trafikk inn på siden, samt mer brukere og mer diskusjon.

Det er slik vi gjør det på resten av forumet, det er bare fotballkategorien som har sklidd litt ut.
Lenke til kommentar

Jeg følger med på denne tråden, men har som noen av dere sikkert lagt merke til vært fraværende (studier, mangel på internett hjemme) en god stund. Nå er jeg ikke helt oppdatert på hva som har skjedd på forumet de siste månedene, men selv følte jeg at tonen her ble en del bedre etter at det forsvant et par troll ut døren.

Har ting forandret seg, og i så tilfelle hva er det som har forandret seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...