Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[15/09-14] Forslag til nye føringer og retningslinjer for fotballforumet. Les og kom med innspill!

dysfunctional

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med dere begge altså. Det er klart at det gir folk enda en grunn til å skrive innlegg de kanskje ikke hadde giddet eller hatt behov for uten. Det er godt mulig at det er en liten oppfordrende faktor når man vet at det kan renne inn 10-20 poeng for å være litt ekkel mot noen.

Poenget mitt var bare at jeg mener at folk må klare å oppføre seg. Jeg går da ikke rundt på gata og roper og heier på en gjeng som mobber en gutt. Hvorfor skal jeg gjøre det på nett da? Folk må kunne oppføre seg på nett, akkurat som i det virkelig liv.

@Eirik: Guuud ;)

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med dere begge altså. Det er klart at det gir folk enda en grunn til å skrive innlegg de kanskje ikke hadde giddet eller hatt behov for uten. Det er godt mulig at det er en liten oppfordrende faktor når man vet at det kan renne inn 10-20 poeng for å være litt ekkel mot noen.

Poenget mitt var bare at jeg mener at folk må klare å oppføre seg. Jeg går da ikke rundt på gata og roper og heier på en gjeng som mobber en gutt. Hvorfor skal jeg gjøre det på nett da? Folk må kunne oppføre seg på nett, akkurat som i det virkelig liv.

@Eirik: Guuud ;)

Er enig i det du sier også. Tror det er en blanding av de 2. Når fotball er involvert kommer vel rasshølet i en litt fram av og til, haha.

Lenke til kommentar

La meg ta et eksempel som ikke er veldig langt ifra hvordan jeg mener poengsystemet på forumet fører til økning av persondiskusjon/angrep.

Tenk deg en mobber på en skole. Hvor ofte mobber noen en gutt dersom de to er alene? Klart, det hender, men i de aller fleste tilfellene er mobberen gjerne sammen med en eller to venner som støtter han og heier han frem. Oppmerksomheten er vel den største grunnen til at de nettopp mobber. Behov for annerkjennelse ligger i menneskets natur.

Jeg synes poengsystem i all form er ganske meningsløst, og bidrar på ingen måte til bedre diskusjon. Tvert imot. På reddit har de for eksempel et karmasystem. Man stemmer opp de innleggene man liker og stemmer ned de man ikke liker. Dette resulterer i at folk gjerne ikke skriver det de mener men det de tror folk har lyst til å høre, slik at de får karma og innlegget blir lest. Dette resulterer bare i en passiv form for sensur.

Endret av Dapper Chap
Lenke til kommentar

Antakeligvis ja. Spesielt i fotballtrådene, men fjerner man plussystemet så blir det nok litt mer spam i form at folk kommer til å svare med "Hahaha" "lmao" "rofl" "dritmorsomt lol" osv. Tenk deg ti kommentarer om at folk er enige i noe.

Synes ikke at litt "banter" er noe problem, men når man gjør det samme om og om igjen bare for å provosere så blir det fort personangrep og mods må fjerne innlegg samt. sende melding til de involverte hvis det er ekstra grovt.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt sammenhengen mellom poengsystem og "spam"?

--

Enig angående "banter". Personlig bryr jeg meg nada om hva som skrives i de andre klubbtrådene. De eneste jeg følger er Rosenborg og Arsenal. Arsenal-tråden har en tendens til å bli en enorm Chelsea-diskusjon hele tiden, uten at jeg aner hvorfor. Er det fordi Chelsea-fansen er mer cocky enn alle andre, eller er det fordi Chelsea-fansen vet at i Arsenal-tråden så vil det komme reaksjoner fra enkelte brukere?

Lenke til kommentar

Enig angående "banter". Personlig bryr jeg meg nada om hva som skrives i de andre klubbtrådene. De eneste jeg følger er Rosenborg og Arsenal. Arsenal-tråden har en tendens til å bli en enorm Chelsea-diskusjon hele tiden, uten at jeg aner hvorfor. Er det fordi Chelsea-fansen er mer cocky enn alle andre, eller er det fordi Chelsea-fansen vet at i Arsenal-tråden så vil det komme reaksjoner fra enkelte brukere?

That!

Jeg har ikke noe imot banter eller whatever. Men jeg er lei å lese om Chelsea i Arsenal-tråden, om jeg vil lese noe om Chelsea da går jeg til deres tråd.

Rakk gjerne ned på Özil i tråden vår, om hvor ubrukelig han er(gjerne med gode argumenter og evt. statistikk). Men å diskutere om hvor bedre Chelsea spillerne er iforhold til våre, sånt kjeder meg. Det er jo grunnen til at jeg heier på Arsenal, ikke Chelsea. For det er etter min mening en kjedelig klubb å følge med, og det er min mening. Så jeg vil helst slippe å bli prakket ned hele tiden om hvor bra de er i Arsenal-tråden.

Av og til vil jeg påpeke/erte litt om Chelsea, eller rett og slett rose deres spill, da går jeg til deres tråd. Men jeg gidder da aldri å legge ut bilder om Arsenal eller spillerne våre, så fortelle hvor digge de er.

Og ja, jeg vet det er dessverre en par som må ødelegge for andre supportere. Dvs noen få ødelegger for alle andre, men det må finnes en grense for det?

Endret av Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mr. Bs er da virkelig ikke verre en andre han sånn sett? Han har meninger som er mer brutale og egne enn andre, men det betyr ikke at han lager kvalme fordi noen ikke tåler at andre mener noe annet.

Som også er et problem her. Mange kaller det trolling og provoserende fordi man har et annet ståpunkt i en sak. Som f.eks. JT saken så kan man fort bli kalt det ene og det andre om man mener noe annet enn majoriteten.

Lenke til kommentar

Vi har dessverre mr.BS som må være kvalmende mot andre, men vi andre er fullstendig uskyldige og har aldri prøvd å lage kvalm.

Tull og tøys. Jeg er kanskje en av de verste, men jeg er langt fra den eneste. Deg selv for eksempel, hvor ofte har ikke du sagt at Chelsea spillere, supportere og managere ikke har sjel? Det jeg skriver er i det minste meninger. Til tider provoserende meninger, men det er hvertfall ikke bare tåpelige utsagn kun for å provosere som det sjel-eksempelet.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg svarer kun det så enkelt som mulig, når de prøver å skape kvalm i tråden vår. Jeg har da aldri gått inn i deres tråd og hoverte ovenfor andre supportere bare fordi de møtte motgang, eller at vi har vunnet noe fantastisk som f.eks. da vi vant FA-cupen.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

"Man. United gjør seg klar til Champions League i kveld"

10636290_623433427802193_800797633321080

I en CL-kamptråd. Yay/Nay?

Bilde av Cesc i Highbury-tråden - Yay/Nay?

Dette synes jeg er "morsom" mobbing:

boKHuma.jpg

1. Helt fair. Vi andre har ertet Liverpool-fansen veldig mye med slikt de siste årene. Såpass får vi tåle selv.

2. Cesc-bildet synes jeg er litt verre. Veldig morsom situasjonen som har oppstått med Cesc selvfølgelig, men mye av slikt fører nok bare til krangel. Arsenal-tråden er jo heller ikke den fredeligste tråden her inne...Mye tull som skjer der inne.

3. Enig. Det var også helt innenfor temaet etter syting fra enkelte om at motstanderen deres alltid er i form mens de ofte er ute av form mot visse andre lag, ellers så ville liksom Arsenal ha vunnet ligaen lett..

Endret av RollsReus™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...