Kontorpult (Øystein) Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Heisann! Holder for tiden på med å restaurere en sykkel, en American Eagle Tornado 24. Den skal slipes ned, grunnes og lakkeres opp igjen. Deretter skal div deler skiftes, som krank og kjede. Husket ikke å ta bilde før jeg startet, men denne får holde. Etter et par timers arbeid har jeg plukket ned rubbel og bit. Giret lar jeg være, da det er for komplisert for min del. Neste på lista er sliping av lakken, med våt-slipepapir, 400. Noen forslag til farger? Er usikker, men vil ha noe gammeldagse farger. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Tror de fleste som skal fjerne lakk fra en ramme bruker en stripper, et kjemikalie som fjerner den gamle lakken før relakkering. Av farger kan du jo se litt på Klein-syklene. De kom i en del spreke farger. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Blir det ikke veldig vanskelig å lakkere om du ikke demonterer mer? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Styret skal ikke lakkeres. Pedalene sitter fast, er boltet sammen, som gjør at det ikke går ann å demontere uten spesialutstyr. Giret er jeg stygt redd for å ødelegge om jeg demonterer. Har ikke fått tak i pussepapir enda, da den lokale sjappa ikke hadde. Så da kommer jeg ikke i gang på en ukes tid, pga ferie. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Da har jeg begynt å slipe ned, etter en liten ferietur. Til helga skal det handles lakk, men klarer ikke å bestemme meg. Noen tips? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Sykkelen er pusset, og var avgårde å kjøpte lakk idag. Ble anbefalt å kjøpe Plasti Dip, mindre jobb. Kun slipe ned og lakke på 3 tynne lag. Syntes det virka genialt, så hvorfor ikke. Lett å dra av etterpå og like godt slitesterkt. Ble brun farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå