Datasmurf Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hei! Jeg tenkte å oppgradere skjermkortet mitt, men det krever at jeg oppgraderer hovedkortet (og da også CPU), for å få det jeg vil ha. Mitt nåværende HK har 10 USB-porter, og 8 SATA 6-tilkoblinger, men jeg har til gode å finne noe særlig med nyere HK som kan gi meg det samme eller mer. Eksisterer det ikke lenger? Føler det blir VELDIG dyrt om jeg er nødt til å oppgradere harddiskene i samme slengen. Tenker for øvrig et H97 / Z97-kort, siden jeg hovedsakelig bedriver gaming og video- / bilderedingering, med litt musikkproduksjon og 3D-modellering på si og sikler på en av de nyere i7-ene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jo det finnes billigst ut ser det ut som er digital impuls ASRock Z97 Extreme6, Socket 1150 ATX, Z97, 4xDDR3, 3xPCIe(3.0)x16 SATA EX Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Hmm. Det har nok SATA, men jeg ser bare 6 USB, og det er litt lite. Omtrent 4 porter mindre enn hva jeg har - og bruker - i dag. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Står at det støtter 10 USB3 og 5 USB2... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvis det som følger med asrock kortet blir for lite, som jeg har vanskligheter å tro, finnes det nok av adaptere: 3.5" Internal PCI-E to USB 3.0 Host + All-in-1 Card Reader Combo 7-Port USB 3.0 HUB w/ Individual Switch + 2-Flat-Pin Plug Power Adapter Set - Black Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Har en USB-hub allerede, også den full. Har 6 eksterne HDD-er koblet i, samt 4 ladere, smartkortleser, printer, scanner, mus, tastatur, Xbox 360-spake, dings til å ta opp ting fra videokamera og -spillere, og et lydkort. Må hele tiden nappe ut et eller annet når jeg skal overføre bilder fra kameraene, koble til mobilen, lade MP3-spilleren osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå