Gå til innhold

Trening i 2 timer?

i337pwnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei du trener styrke i 1 time.

Helkropp 3 ganger i uka eller mer styrkerettet 2-splitt 3x uka er ganske vanlig .

Det blir da ABA så neste uke BAB.

Kardio har ingen ting i en bulk å gjøre, det eneste som skjer er at man må hjem og spise de kaloriene ekstra oppå et allerede stort inntak pga kcal-overskuddet som bulk krever alene.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste kondisjonen vil gjøre er å spise opp kaloriene og drepe byggingen.

Og styrke hjertet og lunger, øke forbrenningen og gi bedre utholdenhet. Helt enig, dropp det!

Seriøst, hvis du bygger og er redd for at litt kondisjonstrening ødelegger "gainsa" kan du ta det helt med ro. Kjør noen intense intervaller etter styrketreningen. Da er du fort ferdig og gjør noe mer for kroppen din enn å bare øke i masse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og styrke hjertet og lunger, øke forbrenningen og gi bedre utholdenhet. Helt enig, dropp det!

Seriøst, hvis du bygger og er redd for at litt kondisjonstrening ødelegger "gainsa" kan du ta det helt med ro. Kjør noen intense intervaller etter styrketreningen. Da er du fort ferdig og gjør noe mer for kroppen din enn å bare øke i masse.

Leser du det du selv skriver her?

Dersom målet er å øke forbrenningen kan du like godt regulere kostholdet, mer tidssparende enn å brenne vekk mat du spiser, mer økonomisk også for dem som trenger å tenke på det. Skal du forbrenne fett og ha en mulighet til å holde fettprosenten nede over tid er det beste å bygge muskler, større muskler trenger mer energi og derav kan du såise mer uten å legge på deg.

Dersom du springer i en time (da mener jeg faktisk også LØPER en time) forbrenner du omtrent 700 kalorier.

Dette er ikke spesielt mye med tanke på at du har vært aktiv i en time.

Lenke til kommentar

Dersom du springer i en time (da mener jeg faktisk også LØPER en time) forbrenner du omtrent 700 kalorier.

Hva mener du med løper?

Når jeg jogger (10-12km/t) så bruker jeg ca 700-800 på en time.

Nå pleier jeg bare å holde på i 20-30 min riktignok.

Løping er vel en del raskere enn 10-12 km/t.

Angående TS sin trening, hvis han først må være der 2 timer ser jeg ikke helt

at 20-30-40 min på mølla etter styrke kan ødelegge noe særlig.

Lenke til kommentar

Tja, personlig uenig i akkurat det at det ikke har noen positiv effekt.

Er i hvert fall mye bedre å løpe/jogge etter styrketrening istedenfor før.

For meg har det i hvert fall funket for å gå ned i fett% samtidig som jeg

økte i muskelmasse når jeg trente slik.

For min del handler det mer om hva jeg liker/synes er moro å gjøre på trening.

Har jeg det gøy, har jeg mer energi, klarer jeg å pushe meg hardere, og får bedre resultat.

Personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Leser du det du selv skriver her?

Dersom målet er å øke forbrenningen kan du like godt regulere kostholdet, mer tidssparende enn å brenne vekk mat du spiser, mer økonomisk også for dem som trenger å tenke på det. Skal du forbrenne fett og ha en mulighet til å holde fettprosenten nede over tid er det beste å bygge muskler, større muskler trenger mer energi og derav kan du såise mer uten å legge på deg.

Dette er ikke spesielt mye med tanke på at du har vært aktiv i en time.

Det fascinerer meg alltid at de som har minst forutsetning for å uttale seg om kosthold og trening stort sett er de som har størst behov for å gjøre nettopp dette.

Får håpe trådstarter har en hunch om hvilke råd han bør følge og kjører på med det oppsettet som føles riktig ut for han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...