kent12345 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvordan får jeg denne til å gå: Jeg skal ikke ha RAID, men ha en ny installasjon på den nye 120GbSeagat'n... Har ikke dokumentasjonen på hovedkortet, men fant ut det er en jumper SATA_EN1 som skulle enables for å få S-ATA..... Vet ikke om neon andre innstillinger på hovekoret, og det er ingen i BIOS... Kommer opp meny for RAID kontroller når maskinen bootes, og disken detekteres.. Men skal som sagt ikke ha RAID. Har partisjonert disken i Fdisk, men når jeg skal formatere den 25Gb store C: partisjonen, prøver programmet å formattere ca. 50Gb...maskinen ser altså ut til å tro at den har RAID... HVa gjør jeg? mvh Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 sorry, men hæ? Det riktige svaret var: S-ATA disker krever driver som legges inn under installasjonen av WinXP. Men: Er man nødt til å leve med RAID BIOS Menu som kommer opp hver gang maskinen booter...? mvh Kent. Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du kan jo kjøpe ett s-ata kontroller kort uten bios.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå