Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Krav til min fremtidige kjæreste/ektemann

Anbefalte innlegg

Hvorfor det?

Vi kan antageligvis tro at TS er av et slikt tilfelle som frekventerer privat kirurger å korrigere sitt utseende så ofte at hun ikke har mulighet til å ha egen jobb, og derfor må partneren tjene så mye penger slik at hun, i tillegg til å kunne betale disse operasjonene, fortsatt ha råd til merkeklær, ferieturer og dyr vin.

Som kommentert av Zarac lurte jeg ikke på hvorfor hun håper på å treffe en rik mann - jeg lurte på hvorfor hun håpte på å finne kjærlighet, da det åpenbart ikke er kjærlighet hun er ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han må ha de kvalitetene jeg ser etter hos en partner også, ikke bare penger slik dere påstår.

Anonymous poster hash: 1ce6e...a8c

Nå har det seg sånn at jeg treffer på det meste av det du er ute etter

- snill/kjærlig/omtenksom/familiekjær/intelligent

- har egne meninger/rettferdig/tålmodig/ambisjoner

Men jeg har bare bachelor og tjener 960.000 i året.

Ligger jeg dårlig an da eller?

Anonymous poster hash: 4323d...896

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okey, det er vel bra :)

Han må ha de kvalitetene jeg ser etter hos en partner også, ikke bare penger slik dere påstår.Anonymous poster hash: 1ce6e...a8c

Nå har det seg sånn at jeg treffer på det meste av det du er ute etter - snill/kjærlig/omtenksom/familiekjær/intelligent- har egne meninger/rettferdig/tålmodig/ambisjoner Men jeg har bare bachelor og tjener 960.000 i året. Ligger jeg dårlig an da eller? Anonymous poster hash: 4323d...896

Lenke til kommentar

Han må ha de kvalitetene jeg ser etter hos en partner også, ikke bare penger slik dere påstår.Anonymous poster hash: 1ce6e...a8c

Nå har det seg sånn at jeg treffer på det meste av det du er ute etter - snill/kjærlig/omtenksom/familiekjær/intelligent- har egne meninger/rettferdig/tålmodig/ambisjoner Men jeg har bare bachelor og tjener 960.000 i året. Ligger jeg dårlig an da eller? Anonymous poster hash: 4323d...896

Så jeg trenger ikke å ta master eller be om lønnsforhøyelse?

Anonymous poster hash: 4323d...896

Lenke til kommentar

Hm, det hadde jo vært meget bra hvis du hadde hatt en mastergrad, men så lenge du trives så... Hvis du føler det er rimelig og rett på sin plass med økt lønn, så ber du selvsagt om det.

Så jeg trenger ikke å ta master eller be om lønnsforhøyelse? Anonymous poster hash: 4323d...896

Lenke til kommentar

Hvorfor offshore? Jeg vil ikke ha en mann som er 3-4 uker borte annenhver mnd.

Siden du vil ha en som har muligheten til å reise hvor som helst/ når som helst. Off-shore arbeidere har nok ofte de beste mulighetene til dette. Ofte så kan de bytte tur slik at de har høy fleksibilitet til reising. Dette kommer jo veldig an på rammebetingelsene til firmaet. Dette er selvfølgelig ikke perfekt, men jeg tror offshorearbeiderene har høyest fleksibilitet blant de høytlønte. Gjennomsnittslønnen der er ca 750 000kroner. En master tjener nok mye mer. Det er blitt forsket frem til at opplevelsen av lykke ikke øker over denne inntekten. Jeg er helt sikker på at man denne summen er mye lavere dersom man fokuserer på de tingene som gir lykke og lærer seg å håndre penger.

En vanlig turnus er 2uker på jobb og 4 uker av. Snakket med ei som var oppvokst med en far som jobbet offshore. Og spurte henne om hvordan det var å ha en som far som var så mye bort. Hun svarte at selv om han var borte en del så var enda mer tilstede når han først var hjemme.

Jeg er ganske sikker på at du takler et et forhold med en mann som er borte 2 uker i slengen, siden du er villig til å være singel resten livet istedet for å senke kravene. Hele livet er jo en god del lenger enn 2 uker :-)

Hvis du vet om et mer fleksibelt yrke med høy lønn så bare tips meg ;-)

Hva ønsker du med tråden? Tenkte du først kanskje ville ha noen råd, men du har jo ikke spurt om noe??

Endret av T4wd
Lenke til kommentar

At man ønsker at partneren har høyere utdannelse har jeg full forståelse for, selv om jeg ikke har en mastergrad selv, eller ville forlangt at en partner har det. Det kan jo være hun ønsker en partner som har litt mer mellom øra og litt mer pågangsmot enn den gjennomsnitlige mannen i gata.

Lenke til kommentar

At man ønsker at partneren har høyere utdannelse har jeg full forståelse for, selv om jeg ikke har en mastergrad selv, eller ville forlangt at en partner har det. Det kan jo være hun ønsker en partner som har litt mer mellom øra og litt mer pågangsmot enn den gjennomsnitlige mannen i gata.

Haha så en utdannelse av høyere grad tilsier dette? Spar meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...