Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har laget/modisfisert et relativt enkelt Excel ark til å generere en handleliste fra et valgfritt utvalg oppskrifter. Ingridiensene legges sammen i kvantum og sorteres på hvor i butikken man kan finne dem.

Her kan dere laste ned en kopi til felles glede (bruksanvisning nederst i posten);

https://drive.google.com/file/d/0B5pIwGoAh4zwYk0zaEMyOFhzWlE/edit?usp=sharing

Excel arket har dog (minst) en svakhet; mange av ingridiensene har jeg allerede på kjøkkenet og trenger ikke være på handlelisten. Workaround nå er å manuelt skjule radene med alle ting jeg ikke trenger på listen. Problemet med det er at det tar for lang tid og fjerner også ingridienskategorien slik at det blir mindre oversiktlig.

Det jeg håper med denne posten, er noen andre laster ned fila og bruker den til seg selv og sin familie samt videreutvikler og deler løsninger.

Bruksanvisning;

Dokumentet har tre faner som betyr noe.

Man lagrer nye i oppskrifter med ingredienser under fanen Recipies. Her skal man IKKE fylle inn i feltet Ingridient Isle, da det skal refereres automatisk fra fane 2, Ingredient Aisle. Hvis det ikke gjør det, må man registrere en ny type ingridiens der og fane 1 vil automatisk oppdateres.

I fane 3 er generatoren. Her trykker man på sorteringsknappen "Meals" og velger hvilke oppskrifter som det skal handles inn til. Execute og reduser bredden på kolonnene med oppskrifter slik at man får alt inn på et A4 ark. Voila

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Dette er en usannsynlig klønete måte å både løse og distribuere på.

<rant>

Hva legger du i at det er usannsynlig? Er det usannsynlig at noen vil bidra til å gjøre excel arkets funksjoner bedre, eller er det en usannsynlig måte å distribuere, hva legger du i så tilfelle i det?

Trådstarter har allerede fattet interessen fra meg og en journalist, så du må gjerne opplyse oss som er lesere av ditt såkalte bidrag i tråden med hva du mener er en bedre måte å løse og distribuere excel arket på.

Det virker nesten som du bare er her inne for å dele ditt oppgulp. 

</rant>

On topic: Morsomt med slike ting, jeg skal laste ned og ta en titt straks jeg har litt tid :)

/Dan-Levi

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...