holimar1 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Hei Jobber på en borerigg, her ombord har alle tv på lugaren, de er koblet med antenne kabel fra veggen til tven (ingen tuner på lugaren) Jeg ønsker å kunne ta opp noe som går på CMORE EXTREME imens jeg er på jobb, hvordan skal jeg gjøre det? Tven har ingen opptak funksjon. Noen gadgets jeg kan kjøpe? Evnt koble tven til den bærbare pcen min? Takk for hjelpen. Endret 15. september 2014 av holimar1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Når du sier "ingen tuner på lugaren" så antar jeg du mener dekoder. Alle TVer har tuner innebygget. Det første du må få klarhet i er om signalet i antennekabelen er analog eller digital. Dvs om TVen er av ny type med digital tuner, eller den gamle analoge typen. Hvis det er analogt kan du skaffe deg en brukt DVD opptaker (sjekk finn.no). Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Ok. Signalet er digitalt, vi har en dekoder for hver kanal, de er plassert i et eget rom. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 At signalet inn til dekodere er digitalt er det ingen tvil om, men du mener at også signalet ut til TV er digitalt? Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Det er digitalt til TV. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Det er digitalt til TV. Mener du at signalet inn til tv'en din er digitalt, altså at antennepluggen er hdmi plugg? Eller en standard RF plugg (rund, som jeg tror) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Det må nødvendigvis være en coax kabel med RF. HDMI kan ikke brukes til distribusjon, av flere innlysende grunner. Det neste man må vite er om signalet er DVB-C eller DVB-T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå