Jakobsen911 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg tenker og legge penger månedlig inn på en konto. Men problemet mitt er at jeg kan overføre penger fra den kontoen til brukskontoen min. Hvordan kan jeg sørge for at jeg ikke får tatt ut penger der før feks i januar? Og kan dette gjøres i nettbanken? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vet det finnes kontoer med begrensede uttak. Hvilken bank har du? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg tenker og legge penger månedlig inn på en konto. Men problemet mitt er at jeg kan overføre penger fra den kontoen til brukskontoen min. Hvordan kan jeg sørge for at jeg ikke får tatt ut penger der før feks i januar? Og kan dette gjøres i nettbanken? må bare spørre....har du virkelig så dårlig selvkontroll? Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Vet det finnes kontoer med begrensede uttak. Hvilken bank har du? Har sparebank1 Jeg tenker og legge penger månedlig inn på en konto. Men problemet mitt er at jeg kan overføre penger fra den kontoen til brukskontoen min. Hvordan kan jeg sørge for at jeg ikke får tatt ut penger der før feks i januar? Og kan dette gjøres i nettbanken? må bare spørre....har du virkelig så dårlig selvkontroll? Hehe, nei, er ikke det at det er vanskelig å spare. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Du kan jo sende de en mail eller ringe og spørre om det er mulig å legge inn en slik begrensing ? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Du kan jo skjule visningen av kontoen i nettbanken. Da er det ikke like lett å se hvor mye du har å fristelsen til å bruke penger fra den skjulte kontoen blir mindre. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Er det rett og slett at du ikke kan motstå fristelsen som er problemet? Må bare få avklart det. Ingen skam å avdekke sine svakheter her, vet du Snakk med banken om å inngå avtale med å sperre for uttak ut året. Vet ikke hvor fleksible de kan være. Gjøre det i nettbanken? Neppe, kjenner ikke til en slik mulighet. Kan du sperre selv, kan du også oppheve sperringen selv. Endret 15. september 2014 av GEIRHH Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vet det finnes kontoer med begrensede uttak. Begrensede gebyrfrie uttak, ja. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Er det rett og slett at du ikke kan motstå fristelsen som er problemet? Må bare få avklart det. Ingen skam å avdekke sine svakheter her, vet du Snakk med banken om å inngå avtale med å sperre for uttak ut året. Vet ikke hvor fleksible de kan være. Her må man være forsiktig. Slike avtaler på rullebladet kan begrense fremtidige lånemuligheter. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vet det finnes kontoer med begrensede uttak. Begrensede gebyrfrie uttak, ja. Det burde motivere^^ Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det burde motivere^^ __________ Burde, ønske. ville, men gjøre det 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Overfør de til din konto i en annen bank, så setter du jallapassord eller sperrer kodebrikken så må du ned i banken for å ta de ut^^ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Eventuelt søke om å få oppnevnt en økonomisk verge til å håndtere finansene Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Det finnes ordninger der du får bedre rente på sperrede kontoer, så hør med banken din. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg tenker og legge penger månedlig inn på en konto. Men problemet mitt er at jeg kan overføre penger fra den kontoen til brukskontoen min. Hvordan kan jeg sørge for at jeg ikke får tatt ut penger der før feks i januar? Og kan dette gjøres i nettbanken? Opprett en sparekonto i en annen bank, slik at du ikkje ser kontoen i den vanlige nettbanken din. Mye lettere å glemme pengene da Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Er det rett og slett at du ikke kan motstå fristelsen som er problemet? Må bare få avklart det. Ingen skam å avdekke sine svakheter her, vet du Snakk med banken om å inngå avtale med å sperre for uttak ut året. Vet ikke hvor fleksible de kan være. Gjøre det i nettbanken? Neppe, kjenner ikke til en slik mulighet. Kan du sperre selv, kan du også oppheve sperringen selv. Haha, nei, er ikke et problem med og spare. Er bare det at jeg liksom ikke vil ha muligheten til og ta penger fra den kontoen - uansett om jeg vil eller ikke Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Eventuelt søke om å få oppnevnt en økonomisk verge til å håndtere finansene Måtte le godt da jeg leste dette haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå