Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) (tittel ble litt feil) Noe har begynt å skje med Router/Modem i det siste året, og det er at plutselig funker det ikke å gå inn på internett på noen ting. og det fikses av å starte den på nytt. grunnen til at jeg ikke har begynt å gjøre noe med det før nå er at det ikke har skjedd så ofte, men de de siste 1-3 mådene har det skjedd flere ganger i uka, og noen ganger flere ganger dagen og nå er jeg så og si lei. modem/routeren er en Telenor ZyXEL P-2812HNU-F3. det første jeg prøvde var å se på lysene når det skjedde, men det så helt normalt ut. det andre var å logge inn på den mens det skjedde, og da fikk jeg bare dette: (null) 408 Request Timeout Server mini_httpd1.19 19dec2003 Date Mon, 15 Sep 2014 135845 GMT Cache-Control no-cache,no-store Content-Type texthtml; charset=%s Connection close HTML HEADTITLE408 Request TimeoutTITLEHEAD BODY BGCOLOR=#cc9999 TEXT=#000000 LINK=#2020ff VLINK=#4040cc H4408 Request TimeoutH4 No request appeared within a reasonable time period. HR ADDRESSA HREF=httpwww.acme.comsoftwaremini_httpdmini_httpd1.19 19dec2003AADDRESS BODY HTML som bare er at fårespørselen tar for lang tid etter hva jeg ser. så det tror jeg betyr at det ikke er forbindelsen mellom den og intrnett som ikke funker, men selve routeren/modemet. så etter jeg restartet den, sjekker jeg loggen, og da viser den dette(klippet bort veldig gamle ting): så jeg lurer på, er det noen som vet hva det betyr, og vet om hva problemet er? og viktigst, hvordan man løser det(vil ungå å skaffe ny hvis det er mulig)? Endret 15. september 2014 av Slettet-RnjNn5NbHl Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ring Telenor og be dem kjøre en feilsøking på linja di til å begynne med... Ser ut som Zyxelen sliter med å sette verdier for sending/mottak, noe som kan indikere enten feil på linja di, og/eller at modemet er på vei til å ta kvelden... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ring Telenor og be dem kjøre en feilsøking på linja di til å begynne med... Ser ut som Zyxelen sliter med å sette verdier for sending/mottak, noe som kan indikere enten feil på linja di, og/eller at modemet er på vei til å ta kvelden... det med å ta kvelden tror jeg også kan være tingen, men det kan jo også være noe anet. for be faren min ringe telenor når han kommer hjem, det er han abonomentet ol. står på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå