Gå til innhold

Var det riktig å gi gult kort?

Stimann

Anbefalte innlegg

Mange har vel sikkert fått med seg dansingen til George White i kampen mellom Fredrikstad - Strømmen. For de som i midlertidig ikke har gjort det, link her

Hva er deres tanker om dommerens avgjørelse?

Jeg personlig er helt enig med dommeren. George går bevisst mot oss som sto på Plankehaugen og provoserer oss grådig! Du skulle hørt folk ble forbanna! (jeg kastet ikke søppelbøtta til info :p)

Kjør debatt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om der en en skreven regel om dette. Men er jo utallige eksempler på det samme. Bevisst provokasjon, mot tribuner mener jeg er straffbart.

Kan også nevne at det er flere eksempler av spillere (spesielt i England) som gjør håndbevegelser mot tribuner. Dette har blitt straffet i etterkant, ettersom dommeren ikke har fått det med seg.

Lenke til kommentar

Usikker på om der en en skreven regel om dette. Men er jo utallige eksempler på det samme. Bevisst provokasjon, mot tribuner mener jeg er straffbart.

Kan også nevne at det er flere eksempler av spillere (spesielt i England) som gjør håndbevegelser mot tribuner. Dette har blitt straffet i etterkant, ettersom dommeren ikke har fått det med seg.

Akkurat! Fansen blir jo straffet med å rope på spillerne og ikke vise respekt. Da synes jeg spillerne også skal vise respekt motsatt vei! Jeg takler at motstanderlaget løper forbi og omfavner hverandre foran oss, men å gå bevisst bort å starte en provoserende dans er å gå for langt.

Lenke til kommentar

Jeg takler at motstanderlaget løper forbi og omfavner hverandre foran oss, men å gå bevisst bort å starte en provoserende dans er å gå for langt.

Jeg er enig i at det er "å gå for langt", men bør det ikke være et rom mellom det som er tillatt og det som dommeren skal dømme for. En slags gråsone karakterisert av usportslighet som ikke rammes av regelverket, men hvor spillerne kan vise sin personlighet og modenhet. Jeg synes slik dansing hører til i denne usportslige gråsonen. Sponsorene kan vel utøve litt straff de også.

Lenke til kommentar

Jeg takler at motstanderlaget løper forbi og omfavner hverandre foran oss, men å gå bevisst bort å starte en provoserende dans er å gå for langt.

Jeg er enig i at det er "å gå for langt", men bør det ikke være et rom mellom det som er tillatt og det som dommeren skal dømme for. En slags gråsone karakterisert av usportslighet som ikke rammes av regelverket, men hvor spillerne kan vise sin personlighet og modenhet. Jeg synes slik dansing hører til i denne usportslige gråsonen. Sponsorene kan vel utøve litt straff de også.

Norsk fotball har jo reklamert lenge for Fair Play. Det innebærer ikke bare selve spillet på banen, men hvordan spillerne og fansen oppfører seg. Når slike hendelser skjer, så sviktes kampanjen og dermed bør de straffes etter min mening.

Uansett så var jo det gule kortet helt ubetydelig for videre spill, med tanke på at det var få minutter igjen av kampen. Det røde kortet han fikk skyldes kun ren dumskap.

Lenke til kommentar

Norsk fotball har jo reklamert lenge for Fair Play. Det innebærer ikke bare selve spillet på banen, men hvordan spillerne og fansen oppfører seg. Når slike hendelser skjer, så sviktes kampanjen og dermed bør de straffes etter min mening.

Uansett så var jo det gule kortet helt ubetydelig for videre spill, med tanke på at det var få minutter igjen av kampen. Det røde kortet han fikk skyldes kun ren dumskap.

Men bør ikke "fair play" være frivillig? Dersom slik usportslig oppførsel er knyttet til straff, så dreier deg seg vel ikke om "fair play", men om kalkulerende beregning i egeninteressens navn? Jeg synes dette tapper begrepet "fair play" for mening.

Lenke til kommentar

Men bør ikke "fair play" være frivillig? Dersom slik usportslig oppførsel er knyttet til straff, så dreier deg seg vel ikke om "fair play", men om kalkulerende beregning i egeninteressens navn? Jeg synes dette tapper begrepet "fair play" for mening.

Kampanjen i seg selv er jo frivillig, med tanke på at NFF har sagt ja til å støtte den. Men dermed må det også bli tilpasset ulike regler slik at denne kampanjen blir opprettholdt.

Fotballspillere skal jo være rollemodeller for den yngre generasjonen som vil holde på idrett og fysisk aktivitet. Når slike hendelser skjer, så blir jo feil signaler sendt..

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...