Gå til innhold

Canon har tydeligvis fremdeles troen på APS-C til proffbruk (7D mkII lansert)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garantert mange sports- og fuglefotografer som kommer til å handle dette huset! Ypperlig kombo for hobbyfotografer som ikke er stinn av penger og kan kjøpe 1Dx og de grisedyre L-teleobjektivene.
Dette kameraet og "billig" optikk som 70-200 f4L(IS) evt f2.8L, 300mm f4L IS og 400mm f5.6L kommer man særdeles langt med!

Tror ikke jeg kommer til å bytte ut mitt gode gamle 1D mkIV'en med 7D mkII.. Men er meget spent på sammenligningst-tester, om det skulle dukke opp.

Endret av KristianJV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På meg virker det som om nikon er mer interessert i å skufle ut nye ff-hus (med mer eller mindre likhetstegn). Det burde ikke være for komplisert for nikon å skape noe ala 7D dersom de ville, men hvorfor de (tilsynlatende) ikke vil aner ikke jeg.

Helt enig - tror mange i Nikon-leiren har lengtet etter en D400 - en D300s-erstatter i 7D-segmentet.
Lenke til kommentar

Med mindre bilde kvalitet og dynamisk område er veldig forbedret så blir ikke dette noe kjøp fra meg.

Sjokkerende at de ikke har gjort det mulig å bruke en EVF på kamera for manuell fokus under video opptak.

Jeg er overbevist om at det ville blitt en suksess.

Canon har jo sin egen lille EVF så de har både muligheten til å lage en forbindelse i blits skoen og ville selge et tonn av disse EVF'ne.

$240 for denne lille saken som hadde vært et fantastisk hjelpemiddel.

Den muligheten er hva jeg har ønsket meg mest på alle Canon DSLR.......

post-157018-0-18455200-1410796434.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

På meg virker det som om nikon er mer interessert i å skufle ut nye ff-hus (med mer eller mindre likhetstegn). Det burde ikke være for komplisert for nikon å skape noe ala 7D dersom de ville, men hvorfor de (tilsynlatende) ikke vil aner ikke jeg.

Tor

"The only reasonable explanation at this point is that they [Nikon] want to move serious shooters to FX before introducing a new mirrorless crop sensor line."

http://www.dslrbodies.com/newsviews/canon-7dmark-ii-moves-bar.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...