V. Haugen Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 – Ser ingen problemer ved å glamorisere noe som redder liv, sier produsenten SmokeStik.E-sigg inntar Hollywood Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Helt klart den letteste måten å slutte å røyke på. Jeg anbefaler alle som har lyst til å slutte å røyke, å prøve e-sigg. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å slutte før jeg prøvde e-sigg, og da klarte jeg det helt uten abstinenser. 2 Lenke til kommentar
roypolden Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 her burde journalisten sjekke fakta før de skriver, dampe utstyr og nikotinholdig væske/ juice er absolutt ikke ulovlig å innføre til norge til eget bruk. Det er fullt lovlig å innføre til eget bruk som røykeavvennings middel, men ikke som nytelsemiddel. Eneste restriksjonen på det er at det må innføres fra et EU land hvor det er lovlig omsatt vare, dvs ikke fra danmark og finland som har omsetningsforbud på lik linje med norge. Utstyret og nikotinfri juice kan tas inn fra hele verden og kan lovlig omsettes i norge Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 her burde journalisten sjekke fakta før de skriver, dampe utstyr og nikotinholdig væske/ juice er absolutt ikke ulovlig å innføre til norge til eget bruk. Det er fullt lovlig å innføre til eget bruk som røykeavvennings middel, men ikke som nytelsemiddel. Eneste restriksjonen på det er at det må innføres fra et EU land hvor det er lovlig omsatt vare, dvs ikke fra danmark og finland som har omsetningsforbud på lik linje med norge. Utstyret og nikotinfri juice kan tas inn fra hele verden og kan lovlig omsettes i norge Beklager - jeg skal rette det. Leste følgende på Helsedirektoratets nettsider: "Nikotinholdige e-sigaretter er forbudt å produsere, innføre og omsette i Norge i henhold til forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter. Regelverket forvaltes av Helsedirektoratet," men ikke unntaket du viser til. Takk for tips! :-) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 her burde journalisten sjekke fakta før de skriver, dampe utstyr og nikotinholdig væske/ juice er absolutt ikke ulovlig å innføre til norge til eget bruk. Det er fullt lovlig å innføre til eget bruk som røykeavvennings middel, men ikke som nytelsemiddel. Eneste restriksjonen på det er at det må innføres fra et EU land hvor det er lovlig omsatt vare, dvs ikke fra danmark og finland som har omsetningsforbud på lik linje med norge. Utstyret og nikotinfri juice kan tas inn fra hele verden og kan lovlig omsettes i norge Beklager - jeg skal rette det. Leste følgende på Helsedirektoratets nettsider: "Nikotinholdige e-sigaretter er forbudt å produsere, innføre og omsette i Norge i henhold til forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter. Regelverket forvaltes av Helsedirektoratet," men ikke unntaket du viser til. Takk for tips! :-) Ja, det er skrevet litt rart. Må lese "innføre og omsette" som ett uttrykk. Lenke til kommentar
reidarm Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det er foreløpig ingen statistisk hold i at e-cigaretter øker sjansene for et vellykket røykslutt: https://helsenorge.no/avhengighet-og-rus/royk-og-snus/e-sigaretter#E-sigaretter%20til%20r%C3%B8ykeslutt [husk at vi har hatt e-cigaretten i nogenlunde uendret form siden 80-tallet] Hvis sluttforsøk med e-cigaretter med nicotin kan sammenlignes med sluttforsøk med snus så øker du ikke sjansene for røykfrihet over 1 år. Dette fordi du fortsetter nikotinavhengigheten og sjansene for tilbakefall er dermed en del større enn sluttforsøk med nikotinavvendingsprodukter. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det er foreløpig ingen statistisk hold i at e-cigaretter øker sjansene for et vellykket røykslutt: https://helsenorge.no/avhengighet-og-rus/royk-og-snus/e-sigaretter#E-sigaretter%20til%20r%C3%B8ykeslutt [husk at vi har hatt e-cigaretten i nogenlunde uendret form siden 80-tallet] Hvis sluttforsøk med e-cigaretter med nicotin kan sammenlignes med sluttforsøk med snus så øker du ikke sjansene for røykfrihet over 1 år. Dette fordi du fortsetter nikotinavhengigheten og sjansene for tilbakefall er dermed en del større enn sluttforsøk med nikotinavvendingsprodukter. Dummeste jeg har lest i dag. Og jeg har lest mange kommentarer fra fanboys om at Microsoft har kjøpt Mojang... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Man slutter jo å røyke, den farlige biten, men man er jo like avhengig av nikotin som før. Så blir det hele regulert og underlagt myndighetenes sug etter avgifter, prisene stiger og privatimport begrenses, og man melkes på samme måte som med sigaretter/snus Jeg sluttet å røyke for ca 5 år siden. For å gjøre det lettere for meg selv så gikk jeg over på snus. Først et halvt år uten noen ting, så litt snus av og til. Så mer og mer, til jeg til slutt var oppe i nesten 1 eske/dag (5-6 per uke). Et av hovedargumentene mine, i tillegg til helse, var jo kostnader. Det endte opp med at det som var 1,5 pakker rullings per uke (ca 200 da jeg sluttet) ble til 5-600 per uke. Nå har jeg sluttet på "ordentlig", foreløpig bare 3 uker. Men en ting er sikkert, det blir ikke noe "erstatningsprodukt" på meg igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg