igxx Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Har 8 GB RAM totalt. I det siste har det tatt opptil 4-5 sekunder å bytte fra/til programmer som er i fullscreen( eks, football manager 14 etc) så skjekket jeg oppgavebehandling og ytelse og fant ut at jeg bruker 5gb RAM når ingen ting er slått på så og si? skjekket på tjenester og den som bruker mest er headsetcontrollpanel med 200 mb RAM, så hvor går rammen min? og er det en sammenheng? Får stadig melding fra norten av noen bruker 100% av minne. Trenger dere noe mer info? EDIT: testet med en annen skjerm BenQ G2420HD i stede for min XL2420T, og da skjedde det med en gang, hvorfor det egentlig? EDIT 2: Når jeg endret oppløsningen til 120 Hz, så kunne jeg bytte mellom fullscreen og til skjermbakgrunn skjedde det med en gang, noen som vet hvorfor? Endret 15. september 2014 av igxx Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Kunne nevnt om du kjører Win7 eller Win8... Er det et spesifikt program som bruker 5GB ram, eller er det bare generell precaching av programmer? Windows har i det siste skjønt at man ikke trenger 6GB ubrukt ram i pc'n, så operativsystemet legger inn programmer den antar eller tror du kommer til å starte opp for raskere oppstart. Dersom du finner på å starte et annet program fjernes det som var preloadet i minnet øyeblikkelig. Den funksjonen er faktisk kjekk. Når det gjelder tregt bytte mellom programmer i fullskjermsmodus kan det være skjermen som bruker tid på å endre oppløsning eller frekvens. Hvis spill kjører lavere oppløsning eller 60Hz, mens Windows kjører 59Hz må skjermen "reboote" når du bytter mellom ulike programmer, og det kan ta tid. Prøv å stille inn Windows og spill slik at alt kjøres med samme refresh rate og oppløsning, så går det nok litt bedre. Kan også vurdere DVI istedetfor HDMI-kabling. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Du kan jo prøve dette: Process Lasso v6.9.8.0 https://bitsum.com/processlasso/ Bruker det selv på 8 maskiner. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Kunne nevnt om du kjører Win7 eller Win8... Er det et spesifikt program som bruker 5GB ram, eller er det bare generell precaching av programmer? Windows har i det siste skjønt at man ikke trenger 6GB ubrukt ram i pc'n, så operativsystemet legger inn programmer den antar eller tror du kommer til å starte opp for raskere oppstart. Dersom du finner på å starte et annet program fjernes det som var preloadet i minnet øyeblikkelig. Den funksjonen er faktisk kjekk. Når det gjelder tregt bytte mellom programmer i fullskjermsmodus kan det være skjermen som bruker tid på å endre oppløsning eller frekvens. Hvis spill kjører lavere oppløsning eller 60Hz, mens Windows kjører 59Hz må skjermen "reboote" når du bytter mellom ulike programmer, og det kan ta tid. Prøv å stille inn Windows og spill slik at alt kjøres med samme refresh rate og oppløsning, så går det nok litt bedre. Kan også vurdere DVI istedetfor HDMI-kabling. Har w7, glemte å nevne det Bruker DVI som tilkobling til 120 hz skjermen min såklart. Og antar det bare å endre på nvidia sitt kontroll panel slik at 120 hz monitoren min, kjører på 60, hvis spillet ikke fungerer med 120. tror absolutt at det er mulig at den "reboter" Har du hørt om programmet Kjetil Lura anbefaler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå