Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nedlastninger fra web


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Forklar gjerne litt bedre hva dette er. Står det overhodet noe i vinduet? Har du noe obskurt virusprogram installert kanskje?

 

Prøv å trykk på lenka til filen du vil laste ned med høyre musknapp og velg "Lagre lenkemål som ..." (eller hold inn Shift mens du trykker på lenken).

 

Hvis det ovenfor ikke virker, kan du jo bruke urløsningen å reinstallere eller oppgradere Internet Explorer og se om det hjelper.

 

Eller du kan laste ned nettleseren Mozilla, som er (helt objektivt sett altså! ;-) myyye bedre enn Internet Explorer. Du finner norsk versjon av den på:

http://www.stud.ntnu.no/~havarmor/progr/moztrans/

Lenke til kommentar

Den som leter finner... Her er løsningen :

 

Trying to download opens a blank page with an icon in the corner

Can't download programme files (EXE) / the plugin did not initialize

 

 

Microsoft has released a Knowledge Base article regarding this problem that tells you what is wrong, but doesn't provide full advise on how to fix things:

 

 

 

Netscape-Style Plug-ins Do Not Work After Upgrading Internet Explorer [Q303401]

http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/q303/4/01.asp

 

 

 

Blank Web Page with Placeholder Icon and You Cannot Save a File to Disk

http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;EN-US;q316537

 

 

 

Using Regedit, navigate to the following registry key. Export the key and then delete it.

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Plugins\Extension\.exe

 

 

 

Quicktime has released an updated version compatible with the versions of IE listed above. Uninstall Quicktime. You will, of course, need to reinstall QuickTime with a version compatible with your IE version.

 

 

 

Note that other programmes may be affected, so have a look at ..\downloaded program files if you are having problems downloading EXE files. Selectively delete any third party plugins that you find there (noting what you have removed and testing after every deletion) if you are unable to resolve a problem downloading EXE files (make sure you check the registry key above FIRST which may provide clues as to where the problem lies). Ask in the newsgroup if you are not sure what the plugin is BEFORE deleting. We don't want you deleting something essential that is not easily replaced.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...