Gå til innhold

Ryggskade og sykemelding

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei.

Var litt uheldig på jobb og skadet ryggen, har nå vært sykemeldt i 9 jobbdager å er enda ikke helt bra.
Legen sa at jeg har bare fått en vanelig fall skade som går over etter 1-3 uker, men jeg er enda ikke bedre.. Har ikke gått 3 uker, men jeg føler jeg har vært hjemme i evigheter...

Jeg jobber på fiskeri der man bærer ekstremt mye, så er ikke akkurat beste plassen for meg å være etter at jeg har skadet ryggen. Dagene på jobb går ut på å ta markløft, ikke langt ifra.
Men jeg har en streng sjef, jeg er ny i jobben (8 måneder) og har overhode ikke lyst å være borte mere.. Skal prøve gå på jobb i dag/morgen å se hvordan det går, selv om jeg kjenner moderate smerter selv ved liten/ingen aktivitet.

De dagene jeg har gått på jobb før jeg ordnet sykemeldig, de var grusome... Var smertefult bare å stå i ro å drive på med lett arbeid (fikk selvfølgelig slippe å bære på jobben, selv om det alltid blir bæring uansett).

Så jeg er egentlig bare ute etter hva folk flest mener om dette.
Legen har gitt meg klar beskjed, men føler jeg burde være på jobb.
Sykemeldingen jeg hadde hadde sin siste dag på fredagen, å jeg skulle kontakte legen om jeg evt ikke ble bedre, for forlengelse av sykemeldingen.

Jeg er jo redd for min egen rygg, ettersom jeg er såpass ung.. Så er redd før å utsette ryggen for mere påkjenning i tro at det blir værre..

Er kjempe fornøyd med jobben jeg har, å jeg VET at det ikke skal så mye til før at jeg evt skulle få sparken.. Selv om det ikke er min feil at jeg har fått en ryggskade på jobb.

Ble litt langt.

Mvh Hveding.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør på legen, de vet hva de snakker om.

Sjefen har ikke lov til å sparke deg for sånt, om du gjør en god jobb tviler jeg på at sjefen vil sparke deg heller.

Om du drar på jobb for tidlig vil du antagelig bli enda værre og måtte ha enda lengre sykemelding.

Ta kontakt med legen og få utvidet sykemeldingen, det er best både for deg og arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...