Gå til innhold

Trenger jeg i7 prossesor?

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å spille Borderlands 2 med split-screen på pc med dama. Jeg hadde tenkt å bruke dette programmet http://steamcommunity.com/app/49520/discussions/0/864977025916708574/. Er en gtx 780 + i5-4690k kraftig nok? Datamaskinen må tross alt kjøre spillet 2 ganger samtidig. Vurderte å innvestere i en i7. Forventer så klart ikke å spille med max detaljer og hele pakka, men 720 p med medium detaljer hadde jo vært fint.

Endret av Ravnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er no bare å teste med i5 det. så ser du om det er bra nokk for deg, men borderlands 2 krever akkurat ikke så mye.

greia er at jeg ikke har kjøpt pcn enda, så det hadde vært veldig greit å vite om i5 vil holde, eller om jeg burde kaste inn noen ekstra hundrelapper på en i7 for å være sikker

Lenke til kommentar

Skal du ha noen særlig forskjell så måtte det vært å få noe kjerner ekstra for tung multitasking. Da må du ikke bare opp til i7, men sokkel 2011-3 / 2011.

Det holder nok, men hvordan funker split screen i borderlands? Er det snakk om to individuelle spill som kjører, eller bare en kopi av spillet som kjører, bare delt over to skjermer.

Sistnevnte vil nok kjøre mye lettere, og om ikke bedre enn dine krav.

Lenke til kommentar

Skal du ha noen særlig forskjell så måtte det vært å få noe kjerner ekstra for tung multitasking. Da må du ikke bare opp til i7, men sokkel 2011-3 / 2011.

Det holder nok, men hvordan funker split screen i borderlands? Er det snakk om to individuelle spill som kjører, eller bare en kopi av spillet som kjører, bare delt over to skjermer.

Sistnevnte vil nok kjøre mye lettere, og om ikke bedre enn dine krav.

Skjønner at sistnevnte ville være mye mindre krevende for maskinen, men siden Borderlands ikke originalt støtter coop multiplayer fra en pc, er jeg nødt å kjøre det 2 ganger. Derfor er det snakk om to individuelle spill som kjører samtidig. Men svaret ditt gjorde det vel ganske klart at i7 ikke vil gjøre noe stor forskjell, og hvis jeg skal bruke sokkel 2011-3/2011 er jeg nødt å kjøpe et annet hovedkort. Trur jeg satser på en i5, så sparer jeg 1000kr i tilegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...