MassiveProd Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hei. Jeg har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon, og går nå på et masterstudie i økonomi. Jeg lurer på, i ren nysgjerrighet, om det er mulig å ta for eksempel en bachelor i eiendomsmegling ganske kjapt (1 år)? Har hørt rykter om det. Finnes det andre bachelorgrader som også går ganske kjapt (altså utdannelser som har veldig mange felles fag som på bachelor i økad som evt. blir godskrevet?) Er det noen som vet noe om dette? :-) Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Det er mulig å få flere bachelorgrader, selv om studiepoengene overlapper mellom bachelorgradene. Men man bør da være påpasselig med å velge rett fag, og helst sammen med en studieveileder eller lignende. Det funker ihvertfall ved UiO. Sjekket her om dagen og oppdaget at jeg manglet noen få fag for å kunne få meg en bachelor i samfunnsøkonomi. Jaja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Kjenner flere som gjør gjør dette, bare motsatt av det du gjør. De studerer eiendomsmegling ved BI, og siden studieløpet er så likt, og de har muligheten til å ta kursene de mangler som valgfag, så trenger de bare å ta et år etter fullført eiendomsmegler studie. Litt usikker, men trur også de regner med å ta et eller to ekstra fag siste året, for å få alle fagene de trenger. Men sånn i utgangspunktet er det jo ikke noe problem å da kursene du mangler som deltidsstudier, og når du føler for det, ta et ekstra år og fullføre bachelor nr 2. Mitt tips om det er planen er å snakke med studieveileder på skolen du planlegger å ta bachelor nr 2 på. Han/hun kan nok hjelpe deg med å finne ut hvilke fag du mangler osv.Få alt gjerne skriftelig også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå