Bluebeans Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hei. Jeg har to harddisker. En SSD hvor OS ligger, og en SATA til ymse annet av filer. Jeg fikk en bluescreen isted mens jeg satt og knotet på spotify uten noen relevante prosesser gikk i bakgrunnen. Etter dette virker tilsynelatende SATA ok stort sett. Jeg får laget mapper, lastet ned filer o.l. SSD-en derimot nekter meg stort sett alt som krever skrivetilgang. Programmer som ikke krever dette ser ut til å fungere tilsynelatende normalt. Jeg skulle gjerne supplert med screenshots av feilmeldingene, men får ikke lagret bilder (heller ikke på SATA). Feilmeldingene er eksempelvis "Filen er skadet" ved nedlasting, eller "Uventet feil" ved opprettelse av mapper. Windows 8.1 Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 2TB Hardware generelt er imidlertid ikke rørt siden PC-en kom i hus for omlag halvannet år siden. Jeg har aldri sett noe lignende, så håper noen har tips. Spør gjerne om jeg har utelatt noe. På forhånd, takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Har du prøvd å gjøre ssden strømløs ? Ikke bare shutdown av windows (det er fremdeles +5V sby da). Slå av PSU. Power cycle ssd er å gjøre det to ganger etter hverandre. Endret 14. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Prøvde nå, samme feil. Kan legge til to ting jeg fant ut nå nettopp: - Da SSD-en begynte å nærme seg full slettet jeg en del filer. Da fikk jeg lov å lage mapper. Etter en ny reboot var det tilbake. - Cookies i nettleseren ser ut til å virke av og til etter reboot. For eksempel slapp jeg å logge inn på diskusjon.no brukeren min nå, noe jeg har trengt å gjøre andre ganger etter reboot. Vet ikke hvor relevant de to tingene er, men virker jo som om ting fungerer veldig sporadisk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Da ville jeg ha koplet os disken (ssd) til en annen windows pc og ryddet plass. Høres ut som den sliter med "nok" ledig plass. Bruke f.eks treesize på den koplet på en annen pc. http://www.jam-software.com/treesize_free/ Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Fikk slettet en del nå, slik at det er 45GB av 109gb ledig på partisjonen. Samme problemet. Åpner paint, lagrer bildet. Alt ok. Lukker paint. Åpner paint, lagrer bildet. Uventet feil oppstår. Har dessverre ikke tilgang på annen stasjonær PC for å teste harddisken(e) på. Laptoper dominerer i omgangskretsen. :/ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Okay. Da har jeg ikke noe annet tips. Høres nesten ut til at den 830 solid state drive er på vei til å dø. Har du sjekket den med Samsung Magician tools. Endret 14. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Vel, nå er jeg enda mer forvirret. Alt ser tilsynelatende ut til å fungere som normalt igjen, uten at jeg har gjort noe nevneverdige endringer. Jaja, får satse på at det holder seg. Prøvde forøvrig å sjekke i magician tools mot "slutten" av problemet. Alt så tilsynelatende normalt ut. Takk for tipsene! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det kan være at du måtte vente litt på at de interne garbage collection og reallokerings rutinene in SSDen ble ferdige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå