Gå til innhold

Er denne pc'n bra?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Knall PC til gaming i 1080p, ikke noe særlig mer.

Hva legger du i at den ikke er så bra til nå særlig mer? Tenker du redigering da eller hva?

Lenke til kommentar

Nei, tenkte i hovedsak på oppløsing, du vil ikke kunne kjøre så veldig bra innstillinger på oppløsning over 1920x1080, men veldig bra til det :)

Redigering har jeg lite peiling på. Selv kjører jeg småredigering i Premiere på en Macbook Pro med i7, 8GB Ram, SSD og GT650M, og det er godt nok til mitt bruk. Så den PCen der vil nok duge helt fint med mindre du skal ta for deg veldig tunge oppgaver. Du kan vurdere å sette inn en i7 istedenfor en i5, dersom du er redd for redigeringskapabiliteten :)

Lenke til kommentar

Velg en annen CPU, selv om du ikke selv planlegger å overklokke nå, så gir 4690K høyere både base og turbo klokk. Å ha en klokkbar CPU vil øke salgsverdien for pc'en senere, selv kikker jeg aldri på pc'er med uklokkbar cpu når det finnes så mange på bruktmarkedet med. Ellers kan du i det minste bruke 50Kr til på 4590 som heller ikke kan klokkes, men som har høyere både base og turbo klokk. LINK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Den redigeringen jeg kommer til å gjøre e veldig minimal, bare små logoer for eksempel. Hvis jeg bytter prosessoren er det noe mer jeg burde endre? Vil bruke 2 skjermer, men ikke for gaming, mer for multitasking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Om noen har et bedre forslag, og har lyst å ta seg tiden, kan dere sette sammen en ny liste som dere ville kjøpt om dere var meg. Kabinettet må være det samme uansett.

Lenke til kommentar

Er enig med Joey1313, velg definitivt en klokkbar CPU. Om du skal kjøpe i5 er 4670k/90k de absolutt beste valgene. i7 har jeg lite peiling på, men da må du vurdere om du trenger det. Om du ikke skal bruke to skjermer til gaming og om du skal game i 1080p som høyeste oppløsning er Radeon R280 godt nok :) Kjører for tiden selv på nødløsning, altså laptop med 3 eksterne skjermer, og den klarer det helt fint, så da skal ikke du bekymre deg ;)

Husk at selv om du kanskje ikke ønsker å overklokke akkurat nå kan det hende du senere skulle ønske du hadde litt ytelse til, og da er det kjekt å ha muligheten. En godt overklokkeet cpu kan være nesten som å få en ny cpu :)

Endret av ENord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...