ærligøs Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Jeg fikk en gang servert tyrkisk kaffe med noe attåt. Jeg lurer på hva dette heter. Det var grått av farge, veldig søtt og hadde konsistens som deig. Jeg fikk inntrykk av at det var et slags fast tilbehør til tyrkisk kaffe, men er ikke sikker. Noen som har anelse om hva dette kan være og hva det heter? Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Baklava? Endret 14. september 2014 av H5N1 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Baklava? wow jeg tror du har rett!! Takk for kjempeinteressant svar! Har aldri hørt det navnet før..... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Baklava er/skal være lag på lag med tynn, sprø deig, med nøtter og sirup/honning inni. Jeg holder en knapp på halva, som ofte er gråbrunt, veldig søtt og har en cookiedeig-aktig konsistens. 2 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Legger til lokum. Av disse tre, er det baklava som er mest interessant. Men i små mengder. 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Takk for alle svar! Nå har jeg muligheten til å finne ut av dette! Det var så innmari godt det jeg fikk til kaffen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå